یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سوپ مجلسی با تن ماهی و کالباس

عکس, آموزش سوپ مجلسی با تن ماهی و کالباس

یک سوپ جدید ، مجلسی و خوشمزه برای کسانی که به طعم تن ماهی علاقه دارند . برای پختن این سوپ شما به مواد زیر نیاز دارید :

زنجبیل۱ قاشق چایخوری …………………..سیر۳ حبه

کالباس خشک۱۵۰ گرم ………………..پیاز۱ عدد درشت

آرد گندم۱ قاشق غذاخوری ………………..  ساقه کرفس۱ استکان

آرد گندم۱ قاشق غذاخوری ………………. آب گوشت۱ لیتر

شیر۱ لیوان ………………….  سیب زمینی۱ عدد بزرگ

نمک و فلفل به مقدار لازم ……………….  آویشن خشک مقداری

تن ماهی۱ قوطی ……………….  روغن به مقدار لازم

اگر هم رژیم کاهش چربی خون دارید از این کار صرف نظر کنید.

کالباس خشک را به قطعات کوچک خرد کنید.داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و تابه را روی حرارت بگذارید تا روغن گرم شود سپس کالباس را به تابه افزوده و کالباس ها را تفت دهید تا سرخ و برشته شوند؛ سپس گاز را خاموش کنید و کالباس ها را داخل یک بشقاب بریزید و مجددا تابه را روی گاز قرار دهید چون به آن احتیاج داریم.

حالا یک عدد پیاز سفید درشت را پوست گرفته و بشویید و ریز خردش کنید، ۳ حبه سیر را هم خرد و ریز کنید؛ یک عدد ساقه کرفس را هم با چاقو ریز ریز خرد نمایید. نگینی خرد کردن یعنی خرد کردن سبزیجات به قطعات کوچک نیم تا یک سانتی متری؛ این روش برای این است که به غذا ظاهری زیباتر بدهد.

داخل تابه قبل مقداری روغن اضافه کرده و پیاز خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی سیر و پیاز را مدام تفت بدهید تا نرم بشوند، سپس کرفس های خرد شده را هم بی افزایید و باز شروع به همردن کنید تا خامی کرفس های خرد شده گرفته شود، حرارت را کم کنید تا سبزیجات شما نسوزند.

اکنون مقداری نمک و فلفل و ۱ قاشق آرد گندم به مواد داخل تابه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کمی هم آرد سرخ شود ولی نسوزد، گاز را خاموش کنید و محتویات تابه را داخل یک قابلمه بریزید سپس ۱ لیتر آب گوشت و ۱ لیوان شیر را به مواد اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده تا مواد ریز ریز جوش بزند، درب قابلمه را نیمه باز بگذارید.

بعد از ۵ دقیقه درب قابلمه را باز کنید و مواد را هم بزنید، ۱ عدد سیب زمینی درشت را پوست بگیرید و آن ها را نگینی خرد کنید، سپس سیب زمینی نگینی را به قابلمه اضافه کنید، مقداری آویشن خشک بپاشید و کالباس تفت داده شده را هم اضافه کنید؛ مقدار آب و نمک سوپ را چک کنید اگر آب سوپ کم شد مقداری آب جوشیده و یا آب گوشت به آن اضافه کنید.

اگر نمک و فلفل سوپ کم بود مقداری نمک و فلفل به آن بپاشید و درب قابلمه را نیمه بسته بگذارید تا سیب زمینی های نگینی به مرور پخته شوند.بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه درب قابلمه را باز کنید و سیب زمینی های نگینی را امتحان کنید اگر پخته بودند، درب ۱ عدد تن ماهی را باز کنید (تن ماهی را از قبل به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بجوشانید) با یک چنگال گوشت ماهی را تکه تکه کنید سپس ماهی را به همراه آب و روغنش داخل سوپ بریزید، ۱ قاشق چایخوری زنجبیل را هم اضافه کنید و پس از همزدن مختصر درب قابلمه را بسته تا کمی سوپ جا بی افتد.حالا سوپ را در کاسه های مناسب ریخته و با مقداری کالباس خرد شده و تفت داده شده تزیین کنید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر