یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سوپ ورمیشل در منزل و جلوگیری از سفت شدن آن

عکس, آموزش سوپ ورمیشل در منزل و جلوگیری از سفت شدن آن

سوپ ورمیشل یا همان سوپ رشته یکی از سوپ های خوشمزه است که بیشتر بچه ها به آن علاقه دارند نسبت به سوپ جو یا قارچ . برای درست کردن سوپ ورمیشل نخست مواد زیر را تهیه کنید. این مواد برای چهار نفر است.

سوپ ورمیشل به دلیل استفاده از رشته ورمیشل دراای لعاب بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل باید چند نکته را رعایت کنیم تا سوپ هنگام سرو سفت نشود. اولین نکته این است که مراقب باشیم بیش از حد رشته به سوپ اضافه نکنیم.نکته دیگر اینکه باید رشته را حدودا ۲۰ دقیقه قبل از سرو اضافه کنیم، چون اگر رشته مدت طولانی درون سوپ بماند، آنرا سفت می کند. نکته پایانی هم این است که باید سوپ را به صورت داغ سرو کنیم، چون این سوپ اگر سرد شود، کمی سفت تر می شود.

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری ، سینه مرغ ۲۵۰ گرم
رشته ورمیشل ۱ پیمانه ، پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد ، گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری ، لیمو ترش ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی ، زردچوبه و روغن به اندازه کافی

نخست گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و گوشت مرغ تقریبا نیمپز شود.در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و گوشت مرغ را از آن خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل قابلمه ای که برای پخت سوپ در نظر گرفته ایم می ریزیم.حالا کمی روغن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود. توجه داشته باشید که نباید روغن زیادی برای سرخ کردن پیاز استفاده کنیم چون باعث چرب شدن سوپ می شود.پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به ان اضافه می کنیم و تفت دادن را تا زمانی که پیاز با ادویه ها یکدست شود ادامه می دهیم. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریش ریش یا نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.یکی دو دقیقه مرغ را تفت می دهیم سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم.ابتدا سیب زمینی را به سلیقه خود به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم و به خوبی با آب سرد می شوییم تا نشاسته اضافی آن از بین برود، سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ادامه طعم سوپ را می چشیم.سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و در آخر رشته ورمیشل را خرد کرده و به سوپ می افزاییم. پس از اضافه کردن رشته حدود ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سوپ جا بیفتد سپس در ظرف مورد نظر می کشیم و سرو می کنیم.در صورتی که می خواهید سوپ ورمیشل را بدون مرغ درست کنید کافیست که گوشت مرغ و مراحل مرتبط با آن را حذف از دستور حذف کنید. در صورت تمایل می توانید از قارچ ورقه ای شده به جای گوشت مرغ در سوپ خود استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر