یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سوپ و حلیم مقوی کمک غذای نوزاد

عکس, آموزش سوپ و حلیم مقوی کمک غذای نوزاد
لیست غذای کمکی برای نوزادان ۹ تا ۱۰ماهه را در این پست از یاس فان برای شما قرار داده ایم. این غذاها می تواند بهترین مکمل های غذایی برای رشد بهتر نوزاد باشد.

سوپ انرژی زا و مفید :
عکس, آموزش سوپ و حلیم مقوی کمک غذای نوزاد

مواد لازم برای سوپ :  گوشت مرغ به اندازه نصف قوطی کبریت ، سیب زمینی کوچک ۱ عدد ، هویج کوچک ۱ عدد،
ذرت ۱ قاسق مرباخوری ، شیر پاستوریزه ۱ لیوان ، گندم پرک شده ۱ قاشق مرباخوری ، جوانه گندم ۱ قاشق چایخوری
سیب زمینی و هویج را شسته، پوست کنده و خرد کنید.همه مواد به غیر از گندم پرک شده و جوانه گندم را در قابلمه حاوی آب ریخته و شیر را به آن اضافه کنید.قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و فرصت دهید تا گوشت مرغ کاملا پخته و نرم شود.
در نیم ساعت آخر پخت، گندم پرک و جوانه گندم را اضافه کنید.این سوپ را می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

نوعی حلیم برای نوزاد
عکس, آموزش سوپ و حلیم مقوی کمک غذای نوزاد

مواد لازم:گندم پرک شده ۱ قاشق مرباخوری ، عدس یا ماش ۱ قاشق مرباخوری ، برنج ۱ قاشق مرباخوری ، گوشت قرمز یا مرغ یک تکه به اندازه نصف قوطی کبریت ، روغن زیتون ۱ قاشق مرباخوری ، پیاز کوچک ۱ عدد ، نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
عدس یا ماش را به مدت ۷-۶ ساعت در آب خیسانده و در این فاصله چند بار آب آن را عوض کنید، سپس آن را با گوشت یا مرغ، پیاز و آب کافی روی حرارت ملایم بپزید.پس از نرم شدن گوشت یا مرغ، گندم پرک شده، نمک و روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید و در حالیکه درب قابلمه باز است به مدت ۲۰ دقیقه دیگر به پخت مواد ادامه دهید.سپس مواد را میکس کرده و در صورت تمایل موقع مصرف کمی شکر به آن اضافه کنید.

سوپ غلیظ سیب زمینی

عکس, آموزش سوپ و حلیم مقوی کمک غذای نوزاد
مواد لازم : سیب زمینی کوچک ۱ عدد ، عصاره گوشت ۱ لیوان ، روغن مایع ۱ قاشق مرباخوری
یک عدد سیب زمینی را پخته و سپس رنده کنید تا خوب له شود.یک لیوان از عصاره گوشت را که طبق دستور فوق تهیه کردید با آن مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دو سه جوش بزند.سپس آن را از روی حرارت برداشته، یک قاشق مرباخوری روغن مایع به آن اضافه کرده و سپس مصرف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر