یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سیر قلیه مجلسی برای چهار نفر

عکس, آموزش سیر قلیه مجلسی برای چهار نفر

پس از آموزش قلیه ماهی ، قلیه میگو امروز قصد داریم آموزش قلیه سیر را برای شما در سایت قرار دهیم. این غذا را باید حتما با مرغ درست کنید و حذف کردن ابغوره در آن می تواند مزه این غذا را کاملا خراب کند.

مواد مورد نیاز :

روغن به مقدار لازم
برگ سیر (تازه و خرد شده) ۳۰۰ گرم
آبغوره ۱/۲ پیمانه
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۳ عدد
مرغ ۵۰۰ گرم
لپه‎ ۱ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

مرغ رو چه بصورت تکه تکه یا کامل داخل قابلمه آبجوش اضافه میکنیم برای اینکه بوی زحم مرغ گرفته بشه یک عدد پیاز یا سیر بهش اضافه کرده بعداز یک جوش خوردن یا قل زدن پیاز و آبش رو خالی کرده و آب جوش به اندازه ای که روی مرغ رو بپوشاند اضافه کرده و کمی زردچوبه و فلفل ونمک اضافه کرده و میگذاریم تا مرغ پخته شود.لپه رو از قبل خیس کرده و داخل ظرفی جدا پخته و به مرغ در حال پخت اضافه میکنیم، نیم ساعت بعداز پخت مرغ نصف پیمانه آبغوره رو اضافه کرده .

در فاصله ای که مرغ میپزد برگ سیر را شسته ریز خرد کرده داخل تابه که روی حرارت گذاشته و کمی روغن ریختیم اضافه کرده و تفت میدهیم زردچوبه،فلفل هم اضافه کرده خوب مخلوط میکنیم تا وقتی که سیر نرم شود.تخم مرغ ها رو داخل ظرفی شکسته وخوب مخلوط کرده و به برگ سیر اضافه کرده بهم زده تا به خورد برگ سیر رفته ،وقتی مرغ پخت مقدار آب مرغ باید کم باشد .حالا سیر و تخم مرغ را به مرغ در حال پختن اضافه می کنیم و می گذاریم تا مرغها با سیر کاملآ بپزد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر