یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش شله امیری غذایی مناسب برای کرونایی ها

عکس, آموزش شله امیری غذایی مناسب برای کرونایی ها

شله امیری یک نوع آش بسیار خوشمزه است که توسط مردم ایلام پخته می شود. این آش با ماش درست می شود بنابراین طبع گرمی دارد و بر خلاف سایر آش ها خوردن آن برای فرد بیمار ویروسی بسیار مناسب است. 

مواد لازم :

زردچوبه: دو قاشق چای خوری ……………………پیاز: یک عدد متوسط

ماش: یک کاسه متوسط …………………… برنج: یک کاسه متوسط

پودر فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری ………………. نمک و روغن و آب: به مقدار لازم

آموزش این غذای مقوی :

ماش را پس از پاک کردن و شستن، درون قابلمه ریخته و به مقدار لازم آب می ریزیم و میگذاریم ماش ها خوب پخته شود.سپس قابلمه را از روی شعله بر می داریم و می گذاریم سرد شود و ماش های درون آن را چنگ می زنیم که تفاله های آن (پوست ماش) جدا شود و دور بریزیم.

دقت کنید که آبی که ماش با آن پخته شده است دور ریخته نشود.سپس قابلمه را بالای شعله گذاشته و برنجی را که از قبل حدود یک ساعت در آب خیس خورده است را به آن اضافه می کنیم.حال مقداری نمک به آن اضافه می کنیم.

پس از پخته شدن برنج، وقتی که هنوز زیاد سفت نشده و مقداری آب دارد، پیاز را که با روغن سرخ کرده ایم و در آخر فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کرده ایم را به غذایمان اضافه می کنیم.

(می توان مقداری نعناع را نیز اضافه کرد) و سپس ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم جا بیفتد. دقت کنید نمی خواهیم زیاد سفت شود.پس از آماده شدن غذا، برای تزئین آن، پیاز و نعناع را جدا جدا درون روغن سرخ کرده و با آن غذایمان را تزئین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر