یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش شیرینی بیسکاتی با نشاسته ذرت و بکینگ پودر

عکس, آموزش شیرینی بیسکاتی با نشاسته ذرت و بکینگ پودر

برای درست کردن این شیرینی فوق العاده خوشمزه در منزل شما علاوه بر نشاسته ذرت و بکینگ پودر به آرد گندم ، تخم مرغ ، پودر کاکائو  ، رنده پوست پرتقال و وانیل نیز نیاز دارید. در طول درست کردن شیرینی هر از گاهی دور ظرف را با لیسک دورگیری کنید، این‌کار باعث می‌شود بوی زهم تخم مرغ از بین برود. هم چنین در تهیه خمیر اگر خمیر سفت بود کمی روغن و اگر شل بود کمی آرد به آن اضافه و مخلوط کنید.

مواد لازم بیسکاتی
آرد ۴۵۰ گرم حدود ۳ و ⅓ لیوان بزرگ
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری سرپر
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۲۰۰ گرم حدود ۱ لیوان بزرگ
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع ۸۰ گرم حدود نصف لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال به مقدار کافی

ابتدا به اندازه ۲ قاشق از آرد را بردارید و بقیه آرد را در ظرفی بریزید بعد بکینگ پودر و نشاسته ذرت و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و سپس ترکیب آرد را ۳ بار الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.ر ظرف دیگری تخم مرغ‌ها را بریزید و با همزن برقی بزنید تا پف کنند و حجم آن‌ها زیاد شود بعد شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود.

بعد از آن وانیل را به مخلوط اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل در مواد آزاد شود و بافتی یکدست تشکیل شود سپس روغن را روی مخلوط بریزید و کمی هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود و بافت مخلوط یکدست و صاف شود.یک پرتقال را تمیز بشورید و با رنده ریز پوست نارنجی آن را رنده کنید، توجه کنید که موقع رنده کردن به پوست سفید نرسید چون مواد را تلخ می‌کند، بعد پوست پرتقال رنده شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر پرتقال در مواد پخش شود.

سپس ترکیب آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و همزمان با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت به آرامی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و آرد در مخلوط گلوله نشود تا خمیر یکدست و نرمی تشکیل شود.بعد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از خمیرها ۲ قاشق آرد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و به قسمت دیگر دو قاشق پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

سپس هر قسمت از خمیرها را مجددا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را بین دو نایلون قرار دهید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید و بعد کف سینی فر را کمی چرب کنید و لایه‌های خمیر را به شکل یک در میان روی هم قرار دهید.بعد دوباره با وردنه روی خمیرها بکشید تا خمیرها خوب باز شوند و لایه‌های آن کاملا به هم بچسبند و سپس با چنگال روی خمیرها را سوراخ کنید تا بیش از حد پف نکنند و بعد سینی را داخل فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

سپس دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا کاملا بپزند، دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد، دقت کنید که بیسکاتی‌ها بیش از اندازه خشک نشوند، بعد آن‌ها را از فر در بیاورید و بگذارید تا سرد شوند.بعد شیرینی بیسکات را به شکل و اندازه دلخواه خودتان مثلا لوزی شکل برش دهید و در ظرف بچینید و روی بیسکاتی‌ها پودر پسته یا پودر نارگیل بپاشید و با مغز گردو خرد شده، پسته، فندق، خلال بادام و کنجد تزئین کنید و همراه چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر