یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش عکسدار کاشت انبه در آپارتمان و تمام نکات مواظبت از آن

عکس, آموزش عکسدار کاشت انبه در آپارتمان و تمام نکات مواظبت از آن
اگر می خواهید انبه را در گلدان یا باغچه ی منزل خود داشته باشید فقط کافی است که هسته ی بزرگ میان میوه، پس از شستشوی کامل با آب و قرار دادن در خاک و محیط گرم، پس از چند روز جوانه می‌زند. همان طور که می دانید انبه باید در نواحی گرمسیر باشد تا خوب رشد کند و همیشه سبز باشد اما شما میتوانید این گیاه را در آپارتمان خود داشته باشید.(یشتر افراد، از نهال انبه به‌عنوان گیاه آپارتمانی استفاده می‌کنند.) گونه‌های بومی انبه قادر به رشد در حدود ۳۵ الی ۴۰ متر هستند.امروز، سطح وسیعی از باغات جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان، به درختان انبه اختصاص دارند.انبه در شهر‌های جنوبی ایران، چابهار، میناب، رودان، بندرعباس، جاسک و سرباز، کشت می‌شود. با این حال، درخت انبه در مناطق دیگر، از جمله استان‌ بوشهر، شهر‌های جنوبی استان فارس، جنوب استان کرمان و جنوب استان خوزستان، قابلیت کشت و میوه‌دهی را دارد. انبه در شهر‌های ساحلی شمال ایران، قابلیت نگهداری و کشت در فضای باز را خواهد داشت.گیاه انبه به خاک سبک و حاوی مواد ارگانیک نیاز دارد. بهتراست به جای استفاده از خاک معمولی باغچه از یک ترکیب باکیفیت استفاده کنید و در زمان کاشت یک سوم کمپوست یا کود به خاک اضافه کنید.درختان انبه به آفتاب و گرما نیاز دارند و تقریبا باید ۸ الی ۱۰ ساعت در معرض نور آفتاب قرار گیرند تا رشد بهینه داشته باشند. بهتر است درخت انبه را در موقعیتی از خانه قرار دهید که رو به پنجره جنوبی باشد.دمای مناسب برای رشد این گیاه حدود ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.درختان انبه‌ای که در زمین رشد می کنند نیاز به آبیاری زیاد ندارند، اما گیاهان داخل گلدان روند متفاوتی دارند. باید در دو سه سال اول مرتبا گیاه خود را آبیاری کنید و هنگامی که درخت به بلوغ و میوه‌دهی رسید قبل از شکوفه دهی میزان آبیاری را کم کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا ۴۰ الی ۵۰ درصد از درخت گل داشته باشد. سپس از مرحله جوانه تا تشکیل میوه مرتبا آبیاری کنید و در زمان برداشت میوه، آبیاری را به میزان متوسط انجام دهید.هنگامی که گیاه در حال رشد است به آن کود کامل بدهید و در ابتدای فصل شکوفه دهی مقدار نیتروژن را کاهش دهید و کود پتاسیم و فسفر به گیاه بدهید.

آموزش تصویری کاشت انبه :

می توانید یک درخت انبه را با استفاده از هسته در گلدان پرورش دهید تا آن را کوچک و قابل مدیریت نگه دارید ( مثلا ۸ تا ۱۰ فوت )، یا می توانید آن را در زمین مثل یک درخت بزرگ بکارید کافیست مراحل صحیح کاشت هسته انبه در گلدان را به سبکی که در این بخش ازیاس فان می گوییم انجام دهید.با استفاده از یک دستمال کاغذی بذر را کاملا خشک کنید و به مدت ۳ هفته آن را در یک محیط آفتابی و خشک قرار دهید.بعد از این مدت با یک چاقوی تیز غلاف بذر را بشکنید. مواظب باشید به بذر آسیبی وارد نشود، به آرامی دو نیمه غلاف را جدا کنید و تا یک هفته بذر را رها بگذارید.
عکس, آموزش عکسدار کاشت انبه در آپارتمان و تمام نکات مواظبت از آن عکس, آموزش عکسدار کاشت انبه در آپارتمان و تمام نکات مواظبت از آن
پس از این مدت خاک مناسب درون گلدان بریزید و یک چاله کوچک با عمق تقریبی ۱۶ سانتیمتر ایجاد کنید. دانه را به حالتی که قسمت زیرین آن رو به پایین باشد در چاله قرار دهید و با آب کافی آبیاری کنید و هر روز یا یک روز در میان (بسته به شرایط خاک) آن را آبیاری کنید. بعد از حدود ۴ یا ۶ هفته بذر به یک درخت انبه با ارتفاع ۱۰ الی ۲۰ سانتیمتری تبدیل می‌شود. نهال را پرورش دهید تا یک سیستم ریشه سالم و خوب بدست آید. شما می توانید به مدت یک یا دو سال درخت انبه را در محیط خانه نگهداری ‌کنید و بعد از این مدت آن را در بیرون از خانه بکارید.
عکس, آموزش عکسدار کاشت انبه در آپارتمان و تمام نکات مواظبت از آن
آفات انبه
شپشک های سپردار، شپشک آرد آلود و کنه‌های عنکبوتی آفات رایجی هستند که به درخت انبه حمله می‌کنند. آفات انرژی درخت را کاهش می‌دهند که در نتیجه منجر به کاهش میوه‌دهی می‌شود. لازم است پس از آلوده شدن گیاه به آفات تا حد امکان از آفت‌کش‌های ارگانیک استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر