یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش غذای سریع شیرازی دو پیازه آلو

عکس, آموزش غذای سریع شیرازی دو پیازه آلو

یکی از غذاهای محبوب شیرازی ها دوپیازه آلو است که به سرعت آماده شده و مزه ی بسیار دلچسبی دارد. برخی برای خوش‌طعم شدن هر چه بیشتر، به دو پیازه گوشت هم اضافه می‌کنند اما در روش سنتی آن این غذا بدون گوشت است. این غذا با نان سرو می شود و برای شام مناسب است. می توانید مواد را با گوشت کوب له کنید و به صورت قالبی تهیه کنید.می توانید در انتها کمی شنبلیله خشک نیز به مواد دو پیازه آلو اضافه کنید. دقت داشته باشید در این آموزش می توانید رب گوجه را نیز حذف کنید. می توایند برای خوش رنگ شدن دو پیازه آلو کیم زعفران اضافه کنید.

مواد لازم
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

سیب زمینی ها را خوب شسته و با مقداری آب بگذارید تا آبپز شود سپس بعد از نرم شدند زیر آب سرد بگیرید و پوست را جدا کنید و به صورت مکعبی خرد کنید شما می توانید ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و مکعبی خرد کنید سپس آپیز کنید.پیازها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و به همراه روغن و زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا سبک شود سپس در ادامه رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود.

در ادامه سیب زمینی های خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا یکدست و خوش رنگ شود سپس روی دو پیازه آلو به دلخواه کمی جعفری ریخته و به همراه نان و ترشی میل کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر