یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش غذای محبوب عشایر به اسم ساج ایچی

عکس, آموزش غذای محبوب عشایر به اسم ساج ایچی

اگر میخواهید یکی از غذاهای خوشمزه و دلچسب عشایر را برای ناهار یا شام خود درست کنید ، ساج ایچی یک گزینه ی فوق العاده است. این غذا بیشتر برای عشایر اردبیل است.

برای پخت این غذا، ابتدا گوشت را که بیشتر از راسته گوسفند تهیه می‌شود را خرد کرده، شسته و آماده پخت می‌کنند، سپس پیاز داغ درست کرده و از ادویه نمک و زردچوبه استفاده می‌کنند.پس از این مرحله گوشت را اضافه کرده و اجازه می‌دهند تا با آب کمی بپزد و بعد تفت می‌دهند و سپس ماست را هم می‌زنند تا یکدست شود، بعد از آن به تدریج ماست را به دیگ غذا اضافه کرده و هم می‌زنند. باید به طور مداوم هم زده شود تا به جوش بیاید، پس از به جوش آمدن، از هم زدن خودداری می‌کنند و تا زمانی که ماست سفت شود و لعاب و غلظت غذا به حد ایده‌آل برسد، پخت غذا ادامه دارد و پس از آن غذا آماده سرو می‌شود.

امروزه با توجه به گسترش غذا‌های آماده و سریع، علاقه و سلایق غذایی تحت تاثیر قرار گرفته و غذا‌هایی مانند ساج ایچی به ندرت طبخ می‌شوند. این غذا که از غذا‌هایی مخصوص مهمانی‌ها در استان اردبیل بود، اکنون کمتر مورد توجه است و در رستوران‌های معدودی پخت می‌شود و افراد کمتری با شیوه پخت این غذا آشنا هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر