یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش غذای مدرن میتلف گوشت با گوشت چرخ شده

عکس, آموزش غذای مدرن میتلف گوشت با گوشت چرخ شده

میتلف گوشت یک غذای مدرن و شیک و خوشمزه است که با گوشت چرخ شده و تخم مرغ ، سیب زمینی ، پودر گشنیز ، قارچ ، هویج ، زرشک ، سس گوجه ، پودر سخاری ، فلفل دلمه و ادویه های مختلف درست می شود.

مواد لازم :

قارچ:۷ عدد……………………..زرشک:دو قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده بدون چربی:۷۵۰ گرم………………..تخم گشنیز:یک قاشق مرباخوری

پیاز سرخ شده :یک عدد متوسط………………هویج :۱ عدد

تخم مرغ :۴ عدد………………..سس گوجه فرنگی:یک لیوان

سیب زمینی:یک عدد………………………شیر:۲ فنجان

فلفل دلمه :یک عدد…………………جوش شیرین:نصف قاشق چایخوری

جعفری:به میزان دلخواه…………………..پودرسوخاری:یک فنجان

نمک ، فلفل و دارچین :به میزان لازم

آموزش :سیب زمینی و هویج را از قبل نیم پز کرده و به همراه قارچ و فلفل دلمه ای خرد کنید.کاسه ای بردارید و گوشت را چرخ کرده و داخل آن بریزید ، سپس نمک ، فلفل ، دارچین ، تخم گشنیز ، زرشک و پیاز سرخ شده را افزوده و مخلوط نمایید.

آرد سوخاری را در شیر حل کرده و روی مخلوط گوشت بریزید و هم بزنید، زرده ها و سفیده های تخم مرغ ها را داخل ظرف های جداگانه بریزید و مخلوط کنید.ابتدا زرده ها را داخل مخلوط گوشت بریزید و خوب ورز دهید.

سپس سفیده ها را بخوبی هم بزنید و به مخلوط گوشت بیافزایید و ورز دهید، قالب را از قبل چرب کرده و کمی پودر سوخاری بپاشید.نیمی از مواد گوشتی را داخل قالب بریزید و آن را صاف کنید ، سپس سیب زمینی، هویجی قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را بریزید و باقی گوشت را افزوده و روی آن را صاف کنید.

فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کرده و قالب را ابتدا داخل قابلمه ای حاوی آب جوش قرار داده و سپس در فر بگذارید.بعد از اینکه میتلوف بخوبی پخت آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود.سپس روی آن را با سس قرمز بپوشانید و بعد از برش زدن و در ظرف مورد نظر بچینید و با جعفری تزیین کرده و میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر