یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش قدم به قدم طاق بادکنکی

عکس, آموزش قدم به قدم طاق بادکنکی

قبل از خواندن آموزش این نکته را بخوانید :سعی کنید هر ۴ بادکنک را به یه اندازه باد کنید.از یه پمپ دستی ساده برای باد کردن بادکنک ها استفاده کنید نیازی به مخزن هلیوم نیست.ولی به دلیل بالا بودن تعداد بادکنک ها حتما از یک  تلمبه بادکنک استفاده کنید زیرا بعد از بادکردن چند عدد ریه های شما خسته می شود.

برای درست کردن طاق بادکنک  یک پایه سیمی یا پلاستیکی پیدا کنید . شبیه عکس زیر.از کاتر تیز برای بریدن قطعه ای به طول مورد نیاز طاق بادکنکی خود استفاده کنید.

همچنین می توانید پک کامل طاق بادکنکی را از فروشگاه های مربوطه خریداری کنید و از سیم مخصوص همان پک استفاده کنید.

برای طاق های طویل تر خرید پک پیشنهاد می شه چون که جمع کردن میله طاق در انتها براتون راحت تر میشه برای طاق با طول کوتاه تر ساخت دستیش مشکلی نداره.

انتهای میله رو به روش های مختلف میشه روی زمین فیکس کرد میشه همون طور که در تصویر می بینیدانتهای لوله رابه جای مخصوصش پیچ کرد و یا اینکه در یک زمین شنی فرو کنید و با یک سطل سیمان دو طرف را روی زمین فیکس کنید.

اگر شما پک را از فروشگاه تهیه کنید پایه مخصوص به همراه قوس وجود دارد در این مورد برای ایستایی بهتر می توانید از تیکه آجر یا بلوک سیمانی استفاده کنید.مقداری شن رنگی از فروشگاه ها تهیه کنید و روی سطل شن بپاشید تا سیمان و شن و سنگ ریزه داخل سطل پنهان شود.اگر از بلوک سیمانی یا تکه آجر استفاده می کنید آن را هماهنگ با رنگ بادکنک انتخاب کنید در واقع آن ها را هم رنگ تم بادکنک های خود رنگ آمیزی کنید.

عکس, آموزش قدم به قدم طاق بادکنکی

بادکنک ها می توانند هم رنگ و یا در رنگ های مختلف باشد. به محض اینکه بادش کردید انتهای بادکنک ها را گره بزنید.اگر نمی تونید با خود انتهای بادکنک ، هر دو رو به هم گره بزنید می تونید از یه سیم یا نخ برای وصل کردن دو بادکنک به هم استفاده کنید.این کار را برای دو بادکنک دیگر هم انجام دهید. حالا باید دو جفت بادکنک داشته باشید.

ست اول بادکنک رو روی میله قرار داده و بپیجید.و دو بادکنک رو به سمت بالا بکشید. بادکنک سمت چپ را به راست و بادکنک سمت راست را به چپ بکشید. در نهایت شما چیزی خواهید داشت که شبیه شبدر چهار برگ است.ساخت مابقی بادکنک ها را به همین منوال ادامه دهید.

گل بالونی را به روی میله طاق بکشید مطمئن شوید که میله در وسط بادکنک ها قرار دارد. دو بادکنک مجاور را بپیچید تا دور میله ثابت شود.علاوه بر پیچیدن می توانید با یک تکه روبان یا نخ رنگی هم بادکنکها را تزیین کنید و هم روی میله محکم کنید.

چهار بادکنک دیگر را باد کنید. آن ها را به صورتی که گفته شد بپیچید.همینطور ادامه بدهید تا میله پر شود.شما می توانید از رنگ های یکسان استفاده کنید و یا هر رنگی را که دوست دارید با رنگ های موجود در عکس جایگزین کنید.بادکنک ها را باز کنید. بالن ها را در ردیف دوم در شکاف بین بالن ها در ردیف اول قرار دهیم.

یک آرک بادکنکی منعطف بسازید. یک تکه بزرگ از نخ نامرئی را به بادکنک متصل کنید.

زرورقی را انتخاب کنید که با رنگ بادکنک شما مطابقت داشته باشد.

انتهای نخ نامرئی را چند دور دور پایه بپیچید و بعد یک گره محکم بزنید.

بعداز گره زدن  انتهای کار رو قطع نکنید.

اگه نخ ماهیگیری نمی تونید پیدا کنید از سیم سفید هم می تونید استفاده کنید. همچنین به جای زرورق از روبان کاغذی هم می تونید استفاده کنید.اگر در حال ساخت یک قوس بزرگ با بادکنک هستید، به جای قرقره نخ ماهیگیری رو به دسته سطل گره بزنید . داخل سطل رو پر از شن و ماسه کنید.همچنین اگه دارید یه آرک بادکنکی بزرگ می سازید می تونید انتهای نخ رو به یه بلوک سیمانی وصل کنید.مرحله دوم : با یک منبع گاز هلیومی بادکنک ها را باد کنید.

ساختار این  طاق بر خلاف طاق های بادکنکی دیگر بستگی به شناور بودن بادکنک ها در هوا دارد.

اولین بادکنک را با گاز هلیومی پر کنید و انتهای آن را محکم ببندید.

شما می توانید یک مخزن هلیوم را از یک فروشگاه لوازم مهمانی یا یک فروشگاه هنری و صنایع دستی بخرید.برخی از فروشگاه ها منبع گاز هلیومی را به شما اجاره می دهند.

نخ ماهیگیری را به بادکنک وصل کنید.اندازه ۱۲ اینچ (۳۰.۴۸ سانتیمتر)را اندازه بگیرید.  در این نقطه نخ ماهیگیری را به بادکنک ببندید و برای محکتر شدن گره دیگری بزنید.مرحله چهارم :  ادامه روند بستن بادکنک های هلیومی به رشته نخ.

بادکنک ها را به اندازه کافی نزدیک به هم قرار دهید تا از هر دوسمت با هم در تماس باشند.از یک طرف نخ شروع کنید و به سمت دیگر بروید. حدود ۱۲ تا ۱۴ اینچ (۳۰.۴۸ تا ۳۵.۵۶ سانتی متر)از فضا را در انتهای رشته خالی بگذارید.اگر از بلوک سیمانی به عنوان لنگر استفاده می کردید، باید به اندازه کافی از نخ را آزاد بگذاری تا بتوانید آن را از سوراخ ها بیرون بکشید و آن را ببندید.

انتهای دیگر نخ را لنگر می اندازیم.

اندازه ۱۲ اینچ (۳۰.۴۸ سانتی متر)را از آخرین بالون اندازه گیری کنید انتهای نخ یا سیم رو چند بار دور لنگر بپیچید و بعد یک گره محکم بزنید.

مرحله ششم : اگر دوست دارید به انتهای بادکنک ها روبان بزنید.

این یک حرکت جالب هست که باعث میشه ناظر فک کنه بادکنک ها بدون هیچ نگه دارنده ای و به صورت اتفاقی منظم در هوا قرارگرفته اند. یک رشته از روبان را با یک رنگ متضاد از بادکنک ها ببرید، سپس آن را به ته هر بادکنک ببندید برای جذابیت بیشتر، از یک جفت قیچی برای فر دادن روبان استفاده کنید.

ما برای تزیین لنگر طاق با توجه به ایده مون شکل جعبه کادو رو پیشنهاد می کنیم. اگه از سطل سیمان و یا یک بلوک سیمانی به عنوان لنگر استفاده کردید حتما بازهم می تونید اون رو تزیین کنید.

این جا چند تا ایده رو بهتون معرفی می کنیم :

بلوک سیمانی را با پیچیدن کاغذبپوشانید.سطل را با اسپری رنگ و یا رنگ اکریلیک رنگ کنید.لایه بالایی سطل خود را با شن و ماسه رنگی پر کنید.درون سطل یا بلوک خود را پر از گل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر