یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش قیمه نذری برای زنان خانه دار

عکس, آموزش قیمه نذری برای زنان خانه دار

درست کردن قیمه نذری فرق زیادی با قیمه های معمولی ندارد اما میزان مواد و ادویه های آن متفاوت است. در این پست به شما یاد می دهیم که چگونه برای صد نفر قیمه درست کنید . البته می توانید مواد را کمتر یا بیشتر کنید به تعداد نفراتی که نذر کرده اید.اگر می‌خواهید طعم خاصی به قیمه نذری بدهید می‌توانید از گلاب یا گل سرخ برای این کار استفاده کنید.برای غلیظ شدن قیمه نذری می‌توان زمان بیشتری آن را روی حرارت قرار داد اما باید توجه شود که لپه‌‎های خورشت قیمه له نشوند.

مواد لازم برای تهیه قیمه نذری برای ۱۰۰ نفر

پودر دارچین ۲ قاشق چایخوری
پودر هل سبز ۲ قاشق چایخوری
زعفران ساییده شده ۱ قاشق چایخوری
پودر جوز هندی ۱/۲ قاشق چایخوری
برنج برای ظرف کوچک ۱۵-۱۸ کیلو گرم
روغن ۱۰ کیلو گرم
زعفران ۲ مثقال
گلاب ۲۰۰ میلی لیتر
ادویه مخصوص ۱۵۰ گرم
نمک ۱۵۰ گرم
فلفل ۲۵ گرم
زردچوبه ۵۰ گرم
گوشت ۷ کیلو گرم
لپه ۴ کیلو گرم
رب گوجه فرنگی ۳ کیلو گرم
مغز لیمو عمانی ۲۰۰ گرم(برای اینکه عصاره لیمو عمانی به طور کامل به خُرد خورشت برود و طعم دلچسبی به آن بدهد، لازم است قبل از اینکه آن را به خورشت اضافه کنید چند سوراخ بر روی آن ایجاد کنید.)
سیب زمینی خام ۱۰ کیلو گرم(برای اینکه سیب زمینی‌هایی که بر روی قیمه نذری می‌ریزیم حالت تردی داشته باشد، می‌توان مقداری زردچوبه به سیب زمینی در حال سرخ شدن اضافه کنیم.)

برنج برای ظرف بزرگ ۲۰ کیلو گرم

 

پیازها را خُرد کرده و گوشت‌ها را تیکه کنید.پیاز را در قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.گوشت خُرد شده را به پیازها اضافه کنید. چربی اضافی گوشت را برای خوش‌طعم شدن خورشت از آن جدا نکنید.پس از تغییر رنگ جزئی گوشت می‌توانید زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید.در این مرحله لپه را اضافه کرده و تفت می‌دهیم سپس رب گوجه ‌فرنگی را اضافه می‌کنیم.برای خورشت قیمه نذری مناسب ۱۰۰ نفر، به میزان یک وجب دست کاملاً باز روی مواد آب جوش بریزید. میزان آب روی مواد در انتهای پخت باید به اندازه ۵ سانتی‌متر باشد.خورشت قیمه شما وقتی به‌ خوبی جا نیفتاده باشد،کف ایجاد شده روی آن زرد رنگ می‌باشد.مقداری از زعفران را هنگام پخت و بقیه آن را با گلاب را در انتهای کار به خورش اضافه کنید.
لیمو عمانی را نیز در انتهای کار به خورش قیمه اضافه نمایید.در آخر سیب زمینی را پوست بگیرید، خلالی خرد کنید، بعد سرخ کرده و در کنار خورشت نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر