یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کباب لبنانی اصیل مردم عرب

عکس, آموزش کباب لبنانی اصیل مردم عرب

یک کباب بسیار خوشمزه و محبوب مردم لبنان و کشورهای عربی که می توان گفت از کباب تابه ای خوشمزه تر است . برای درست کردن آن گوشت ترکیبی از گوساله و گوسفند نیاز دارید و جعفری ریز خرد شده و زیره از واجبات این کباب هستند. از رنده درشت برای خرد رنده کردن پیازها استفاده کنید.اگر از سیخ های چوبی استفاده می کنید ۱۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا در هنگام سرخ کردن نسوزد.
حتما مواد کباب را استراحت دهید.

گوشت (ترکیب گوسفند و گوساله) ۳۰۰ گرم………………پودر زیره ۱ ق چای خوری

پیاز ۳ عدد……………تخم گشنیز ۱ ق چای خوری

نمک ۱ قاشق چایخوری…………………….فلفل سیاه یک قاشق چایخوری…………………

جعفری ریز خرد شده ۵ قاشق غذاخوری………………….فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

آموزش:

ابتدا جعفری را پاک کنید و بشورید بگذارید تا خشک شود سپس به کمک غذاساز یا چاقو ریز و ساطوری خرد کنید. پیاز ها را نیز پوست بگیرید و رنده ریز و یا ساطوری کنید سپس با جعفری مخلوط کنید و آب آن را کاملا بگیرید.پیاز و جعفری را به همراه گوشت و تمام ادویه ها و نمک با هم داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید و مواد را با دست شروع به ورز دادن کنید و یا ۱۰۰ مرتبه مواد را داخل کاسه بکوبید.

سپس برای ۱ ساعت داخل یخچال در ظرف دربدار قرار داده تا استراحت کند و گوشت منسجم تر شود.از مواد به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست به شکل بیضی به آن شکل دهید و یا به سیخ های چوبی یا فلزی بزنید.داخل تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید سپس کباب ها را داخل تابه چیده و خوب پشت و رو کنید تا کباب ها سرخ شوند.

می توانید کباب ها را داخل یک ظرف قرار دهید و در فر بگذارید و یا روی زغال کباب کنید سپس به همراه گوجه کبابی و برنج میل کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر