یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش لواشک آلو در فر و در برابر افتاب

عکس, آموزش لواشک آلو در فر و در برابر افتاب

برای درست کردن این لواشک می توانید از هر نوع آلو که خواستید استفاده کنید اما بهتر است رنگهای مختلف آلو را با هم ترکیب کنید. علاوه بر آلو شما به نمک و شکر و اب لیمو ترش به میزان ۴ قاشق غذا خوری نیاز دارید.

می‌توانید پوست آلوها رو بعد از پخت جدا کنید این کار باعث می‌شود لواشک بافت لطیف‌تری داشته باشد. آلوها را تمیز بشویید هسته‌ها را جدا کرده و خرد کنید، در یک قابلمه مناسب قرار داده و مقداری آب روی آن بریزید. سطح آب باید از آلو‌ها بیشتر باشد. درب قابلمه را ببندید و سپس آن را روی اجاق گاز با حرارت متوسط به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که میوه‌ها بپزد و خیلی نرم شود، قرار دهید.

وقتی میوه‌ها کاملا پخته شد، درب ظرف را بردارید و میوه‌ها را پوره کنید. برای پوره کردن میوه‌ها می‌توانید از گوشتکوب برقی، بلندر، مخلوط‌کن و یا میکسر استفاده کنید. یک قاشق چایخوری نمک، شکر و آب لیمو را اضافه کرده و هم بزنید. ظرف را دوباره روی حرارت قرار دهید و بپزید، ۱۰ دقیقه تا زمانی که مخلوط غلیظ شود به طور مداوم هم بزنید.

برای اطمینان از صاف و یکدست بودن مخلوط آن را از صافی عبور دهید. پوره را با احتیاط به وسیله‌ قاشق در سینی آماده شده بریزید و سطح آن را تراز کنید. حداقل به مدت ۱۰ ساعت تا زمانی که کاملا خشک و چرمی شود، آن را در فر بپزید. می‌توانید لواشک را در سینی مخصوص ریخته و در مقابل آفتاب قرار دهید. خشک شدن در مقابل آفتاب پروسه طولانی‌تری است. اگر در فر آن را خشک کردید، اجازه دهید تا خنک شود و سپس با احتیاط از سینی پخت جدا کنید. به هر شکلی که دوست دارید برش دهید و لواشک آلوی خانگی خوشمزه را به عنوان یک میان وعده میل کنید.

اگر می‌خواهید لواشک آلوی خود را در برابر آفتاب قرار دهید و خشک کنید روی یک یا چند سینی سلفون بکشید و برای مرحله آخر آماده نگه دارید. اگر قرار است لواشک را با فر خشک کنید، آن را بر روی دمای ۱۲۰ درجه‌ فارنهایت یا ۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. روی سینی فر فویل مخصوص بکشید و برای مرحله آخر آماده نگه دارید. (سینی فر را بیرون فر قرار دهید).

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر