یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش لواشک ترکیبی ملس

عکس, آموزش لواشک ترکیبی ملس
برای درست کردن خوشمزه ترین لواشک خانگی با طعمی ملس و متفاوت با ما در این پست از یاس فان همراه شوید. برای درست کردن آن شما به میزان لازم به آلبالو ، هلو ، شاه‌توت ، آلوی زرد ، زرشک و زرد آلو نیاز دارید. اگر می خواهید لواشک شما مزه ی ملس داشته باشد همه ی میوه ها را به یک اندازه اضافه کنید ولی اگر می خواهید شیرین باشد مقدار آلو و زردآلو را زیاد و اگر می خواهید ترش مزه باشد میزان زرشک و آلبالو را بیشتر در نظر بگیرید.
بعد از شست‌وشوی میوه‌ها آن‌ها را از هسته جدا کنید و با اضافه‌کردن کمی آب به آن اجازه دهید تا بپزد. پختن میوه‌ها باید تا زمانی ادامه پیدا کند که کاملا له و غلیظ شوند. این پروسه حدود یک‌ساعت طول می‌کشد و در آخر نمک را به مخلوطمان اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه مخلوطمان کمی خنک شد، با استفاده از یک صافی تفاله‌ها را جدا می‌کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود.
مایع لواشک را روی سینی یا هر ظرفی که انتخاب کرده‌ایم به‌صورت یک لایه نازک پهن می‌کنیم و زیر نور آفتاب قرار می‌دهیم. بهتر است روی ظرف‌ها را یک تنظیف نازک قرار بکشیم تا حشرات و گردوغبار روی لواشک‌ها ننشیند. بعد از دو تا سه روز لواشک‌ها آماده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر