یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش لوسیون مرطوب کننده دست ساز درجه یک

عکس, آموزش لوسیون مرطوب کننده دست ساز درجه یک

اگر محصولی که درست می کنید از هم جدا شده و دو فازی می شود، نگران نباشید! فقط کافی است آن را در یک دیگ بخار ذوب کنید و دوباره آن را مخلوط کنید. سپس هر ۵ تا ۷ دقیقه یک بار با مخلوط کن هم بزنید تا کاملا خنک شود.

نخست مواد زیر را تهیه کنید تا آماده درست کردن قوی ترین لوسیون مرطوب کننده در منزل شوید :

۱ قاشق غذا خوری موم زنبور خرد شده
۱ قاشق غذا خوری شی باتر (من ترجیح می دهم از شی باتر تصفیه نشده استفاده کنم زیرا بسیاری از انواع تصفیه شده با استفاده از هگزان استخراج می شوند.)
نصف پیمانه روغن (من در این دستور العمل از روغن بادام شیرین استفاده کردم، اما روغن زیتون، هسته زردآلو، آووکادو، فندق یا سایر روغن های مایع نیز تاثیر خواهند داشت. اما استفاده از روغن نارگیل توصیه نمی شود زیرا تمایل به سفت شدن دارد و لوسیون را جامد می کند. )
دو سوم پیمانه آب

آموزش :

۱-مواد تشکیل دهنده را اندازه گیری کنید. من به طور معمول دو برابر میزان آبی که قصد استفاده از آن را دارم اندازه می گیرم زیرا بعضی از آن ها هنگام جوشیدن از بین می روند.

۲- آب مورد نظر خود را که به عنوان یک جزء از لوسیون می باشد درون قابلمه بریزید و به جوش بیاورید، سپس آن را از روی اجاق بردارید و بگذارید به دمای یک چای داغ برسد. (داغ است، اما نه در حدی که نتوانید انگشت خود را در آن قرار دهید.)

۳- در زمانی که منتظر هستید تا آب جوش بیاید، شی باتر و موم زنبورعسل را در یک دیگ بخار دو جداره ذوب کنید. (اگر دیگ دو جداره ندارید می توانید از یک کاسه استیل ضد آب درون یک قابلمه آب جوش استفاده کنید.) پس از آن که شی باتر و موم زنبور عسل ذوب شدند، روغن را به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا ذوب شود. پس از ذوب شدن کامل، قابلمه را از روی اجاق بردارید و اجازه دهید که مخلوط در دیگ دو جداره استراحت کند تا آب درون آن سرد شود و به دمای چای داغ که در بالا توضیح داده شد، برسد.

۴- مخلوط روغن و آب را به یک شیشه اضافه کنید. مخلوط کن را در کف شیشه قرار داده و آن را روشن کنید. اجازه دهید مخلوط کن برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بدون تکان دادن کار کند. هنگامی که مایع در پایین شیشه به امولسیون تبدیل شد (به معنی ایجاد یک مایع یکدست، به جای مایعی با دو فاز جداگانه آب و روغن)، مجددا به مخلوط کردن ادامه دهید تا مخلوط بسیار یکنواختی ایجاد شود.

۵- بعد از این که لوسیون کاملا امولسیون شد، هر ۵ تا ۷ دقیقه یک بار هم بزنید تا لوسیون به دمای اتاق برسد و خنک شود. سرعت خنک شدن روغن ها در آب متفاوت است و برخی از آن ها در صورت عدم ترکیب و هم زدن دوره ای، از هم گسسته و تفکیک می شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر