یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مالتیزر یک دسر شیک یخچالی

عکس, آموزش مالتیزر یک دسر شیک یخچالی

اگر می خواهید برای مهمان یا اعضای خانواده خود یک دسر خوشمزه و یخچالی درست کنید مالتیزر یک دسر مناسب است. اما وقت گیر است و شما باید آن را به صورت لایه لایه درست کنید . لایه اول لایه کیک است که شما برای درست کردن آن باید نخست مواد زیر را تهیه کنید.

بیسکویت پتی بور یا کیک شکلاتی ۳۰۰ گرم
شیر عسلی یا شیر: ۴ قاشق غذاخوری
کره ذوب شده یک فنجان
پودر کاکائو یا شکلات رنده شده

اگر در تهیه مالتیزر از کیک شکلاتی استفاده میکنید آن را به خوبی نرم کنید و اگر از بیسکویت پتی بور استفاده می‌کنید بیسکویت‌ها را در پلاستیک زیپ داری بریزید و بیسکویت را کامل خورد کنید. توصیه می‌شود اگر برای مهمانی مجلسی دسر را آماده میکنید از کیک شکلاتی که دسر را شیک می‌کند استفاده نمایید و اگر هم سرعت کار برای شما مهم است از بیسکویت که برای انواع دسر‌های ساده و کم هزینه انتخاب خوبی است، استفاده نمایید. کیک یا بیسکویت خورده شده را در ظرفی بریزید. شیر یا شیر عسلی، پودر کاکائو و یک فنجان کره آب شده را اضافه نمایید و بخوبی مواد را با هم مخلوط کنید. حال باید طرز آماده سازی لایه دوم را توضیح دهیم.

مواد لازم برای لایه خامه‌ای
شیر عسلی نصف قوطی
دریم ویب (پودر خامه) ۲ عدد
شیر سرد ۳/۴ فنجان
پنیر خامه‌ای ۵ قاشق غذاخوری
پودر کرم کارامل ۲ عدد
خامه صبحانه ۱۵۰گرم
همه مواد این لایه را در میکسر بریزید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه میکس نمایید. مخلوط شما باید غلطت بیابد.در یک ظرف دیگر یک لایه از مواد کیکی ریخته و سپس یک لایه از مواد خامه‌ای و این کار را تا الی سه بار تکرار کنید تا دیر ارتفاعی که می‌خواهید را پیدا کند. روی لایه خامه‌ای آخر پودر کاکائو یا شکلات رنده شده یا شکلات مایع بریزید و با شکلات مالتیزر روی آن را تزئین نمایید. دسر را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد کاملا سرد شود.دسر شما آماده است می‌توانید تا چند روز نیز این دسر را در یخچال نگه دارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر