یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ماهی بخار پز و سس ماهی سلامت ترین روش پختن ماهی

عکس, آموزش ماهی بخار پز و سس ماهی سلامت ترین روش پختن ماهی
اگر میخواهید ماهی را به سالم و خوشمزه ترین روش ممکن بپزید و از خواص بیشمار آن استفاده کنید با این آموزش همراه شوید. بهترین روش پختن ماهی بخار پز کردن آن است . (سرخ کردن در روغن ، بدترین روش پخت ماهی و در عین حال پرطرفدارترین آن می باشد. علت مضر بودن این شیوه ، اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین های محلول در چربی می باشد که با قرار گرفتن در مجاورت روغن تمامی آن ها از بین می روند و ماهی دیگر علاوه بر اینکه خاصیتی ندارد بسیار مضرر نیز می باشد ، آن هم به دلیل روغن زیادی است که در هنگام طبخ استفاده می گردد)برای پخت ماهی بهتر است که چند برش عرضی روی بدن ماهی ایجاد کنید تا قسمت های ضخیم گوشت ماهی سریعتر پخته شود .
مواد لازم طرز تهیه ماهی بخارپز
ماهی کامل یا فیله شده ۱ عدد ( نوع ماهی بسته به ذائقه شماست ولی معمولا ماهی قزل آلا یک گزینه خیلی عالی برای این روش پخت می باشد )
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ۳ قاشق غذاخوری
آب زنجبیل به میزان لازم
ادویه ماهی ( شامل نمک ، فلفل و پودرگشنیز، آویشن ، زیره سیاه وسفید ) به میزان لازم
طرز تهیه:اگر از ماهی کامل استفاده می کنید ابتدا کاملا شکم آن را خالی کنید و خوب بشورید و با یک دستمال خشک کنید . اگر هم از فیله ماهی استفاده می کنید باید آن را پس از شستن خوب خشک کنید .اگر ماهی مصرفی شما ، منجمد است باید اجازه دهید که یخ آن کاملا باز شود و سپس آن را خشک کنید .قبل از شروع به پخت بهتر است که حداقل از ۲ ساعت قبل ماهی را با کمی نمک ، زردچوبه ، آبلیمو ، پودر سیر ، آب زنجبیل و فلفل سیاه مزه دار کرده باشیم .
آماده کردن سس ماهی :در ظرفی رب انار ، آب لیموی تازه ، روغن زیتون ، ادویه ماهی و نمک را کاملا با هم مخلوط می کنیم .سس آماده شده را به طور کامل روی ماهی می کشیم به طوری که ماهی کاملا آغشته به سس شود. به مدت نیم ساعت اجازه می دهیم که سس به خورد ماهی برود .این ماهی را می توانید در فر پخت کنید یا اگر دستگاه بخارپز دارید درون دستگاه قرار دهید . در غیر اینصورت میتوانید یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و یک سبد یا ظرف مخصوص بخارپز را روی آن قرار دهید . توجه داشته باشید که سبد نباید داخل آب قرار بگیرد و باید از هم فاصله داشته باشند .ماهی را داخل ظرف گذاشته و سر قابلمه را می گذاریم . زمان پخت برای ماهی بخارپز نیم ساعت می باشد .بعد از طی فرآیند پخت آن را به آرامی به طوریکه ماهی خرد نشود داخل ظرف مورد نظر گذاشته و با جعفری تازه و برش های لیمو تزیین کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر