یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش مجانی پرورش گانودرما و جزئیات این کار

عکس, آموزش مجانی پرورش گانودرما و جزئیات این کار
حتما شما هم با تبلیغات گسترده ی گانودرما برای درمان بیماری های مزمن مثله دیابت ، کبد چرب و سایر بیماری های مواجه شده اید. شاید بخواهید خود شما از راه پرورش گانودرما در آمد زایی کنید.از آنجایی که قارچ گانودرما به صورت طبیعی در ایران رشد می کند بدین معنا است که کاشت و پرورش قارچ گانودرما با شرایط آب و هوایی ایران سازگاری دارد. به همین دلیل با توجه به پر ارزش بودن این قارچ می توان با پرورش آن به کشت آن پرداخت. در این پست پرورش قارچ گانودرما را برای شما قرار داده ایم .قارچ گانودرما یک قارچ ۱ ساله است که جزء قارچ های قرمز محسوب می شود، باید گفت که این قارچ شناخته شده یکی از کاملترین مواد غذای در جهان محسوب می شود که خاصیت درمانی فراوانی دارد و امروزه به عنوان شگفت انگیز ترین دارو جهت درمان انواع بیماری ها مختلف شناخته شده است.

مراحل کاشت و پرورش قارچ گانودرما

بهترین زمان برای پرورش قارچ گانودرما در فصل تابستان است، و بهتر است که این کار در محیط های کوچک صورت بگیرد.برای کاشت و پرورش قارچ گانودرما باید از کیسه های پلی پروپیلن استفاده کنید که سالم و بهداشتی هستند.سپس باید محیطی که قرار است قارچ ها در آن رشد کنند را آماده می کنیم به این محیط مدیوم می گویند.برای تهیه مدیوم از ۱۰ درصد سبوس برنج ۳ درصد آهک و مقداری خاک اره و یا کاه استفاده می کنیم( کاهی که برای پرورش قارچ گانودرما استفاده می کنید باید عاری از هر گونه ترکیبات سمی باشد)بهترین مدل کشت برای رسیدن به بهترین عملکرد از رشد قارچ ها استفاده از میسلیوم های اولیه بارور شده است.بهتر است به خاک اره کمی کلسیم فسفات و کلسیم کربنات جهت رشد بهتر قارچ ها اضافه کنید. سپس تمام مواد بالا را با هم مخلوط کرده و آن را در کیسه ریخته و سر کیسه را محکم با نخ ببندید.بعد از آن کیسه های حاوی مدیوم در فشار کم و حرارت ۱۰۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲ ساعت استریل شود.بعد از استریل شدن کیسه ها باید آن ها در یک محیط املا تمیز و بهداشتی قرار دهید تا حرارت خود را کامل از دست بدهد.بعد از خنک شدن کیسه ها باید بذر های قارچ گانودرما را روی کیسه ها بریزید این کار باید در محیطی کاملا تاریک انجام شود.
دمایی اتاقی که کیسه ها را درون آن قرار می دهید باید ۲۸ تا ۳۵ درجه باشد.
محیطی که کیسه ها در آنجا وجود دارند باید از مقادیر بالایی از دی اکسید کربن برخوردار باشد.
سپس بعد از گذشت چند روز شاهد رشد هزاران قارچ خواهید بود، در مرحله آخر سر کیسه هایی که قبلا با نخ بسته بودید را ببرید، معمولا زمانی باید این کار را انجام دهید که نصف کیسه از ریشه های قارچ پر شده باشد.
بعد از آن کیسه ها را به مکانی دیگر انتقال دهید تا به رشد خود ادامه دهد. رطوبت در زمان رشد باید ۹۵ تا ۸۵ درصد باشد.آبیاری باید ۲ مرتبه در روز صورت بگیرد.معمولا ۲ هفته تا ظاهر شدن قارچ های گانودرما زمان نیاز است.زمانی که در روی کلاهک قارچ زرد رنگ شد باید میزان رطوبت و دما را کاهش دهید.

شیوه کشت قارچ گانودرما

برداشت اول: با گذشت ۲ ماه پس از رشد قارچ ها یعنی زمانی که به رنگ قرمز درآمدند و کناره های به رنگ سفید درآمد زمان آن است که قارچ ها را برداشت کنید. معمولا پس از برداشت قارچ ها با گذشت چند روز دوباره شاهد رشد قارچ ها خواهیم بود.برداشت دوم: زمانی که در مرحله اول تمام قارچ ها را برداشت کردید باید میزان رطوبت و دما به همان حالت اولیه برگردد تا بتوان بار دیگر اقدام به برداشت قارچ ها کرد.
شکل­‌های مصرفی گانودرما:این قارچ را به صورت خام استفاده نمی کنند و بیشتر از عصاره آن در تهیه شکلات، قهوه،کپسول های دارویی و همچنین در تهیه محصولات آرایشی بهداشتی هم استفاده فراوانی می شود. باید گفت که بیشترین میزان استفاده از این قارچ چین است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر