یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مرغ سرخ کرده به روش حرفه ای

عکس, آموزش مرغ سرخ کرده به روش حرفه ای

مرغ سرخ‌کرده غذایی است که تقریبا همه ی خانم ها از عهده ی آن بر می آیند . اکثرا مرغ را با پیاز و ادویه و رب پخته و پس از پختن آن را در روغن سرخ می کنند. اما این کار فوت و فن های خودش را دارد. با ما در یاس فان همراه شوید تا شما را با این فوت و فن ها آشنا کنیم.

مواد لازم

۴ تکه مرغ بدون پوست ، ۴ قاشق غذاخوری روغن
۲ عدد پیاز متوسط ، یک ‌چهارم فنجان آب‌لیمو
۲ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی ، ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
۱ قاشق چای‌خوری نمک ، ۱ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
۱ فنجان آلو یا زردآلو خشک (اختیاری) ، یک‌ دوم قاشق چای‌خوری زعفران ساییده

پس از شستن تکه‌های مرغ آنها را در ظرفی با اندازه مناسب قرار داده و یکی از پیازها را خرد و به آن اضافه می‌کنیم. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه را روی آن ریخته و تا جایی به ظرف آب اضافه می‌کنیم که کاملا روی قطعات مرغ را بپوشاند. سپس در ظرف را گذاشته و آن را روی شعله با حرارت متوسط قرار می‌دهیم.یکی دیگر از پیازها را رنده کرده کمی روغن، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می‌کنیم و تا طلایی شدن پیازها آنها را سرخ می‌کنیم.در این مرحله رب گوجه‌فرنگی را به پیازها اضافه کرده و تفت می‌دهیم و زیر شعله را خاموش می‌کنیم.پس از اینکه تکه‌های مرغ نیم‌پز شدند آنها را از ظرف خارج کرده و داخل سبد می‌گذاریم تا خشک شوند. در این مرحله دقت کنید که مرغ را نباید خیلی بپزید در غیر این صورت تا انتهای کار گوشت‌ها استحکام خودشان را از دست می‌دهند.

داخل یک تابه دیگر روغن سرخ‌کردنی ریخته و مرغ‌ها را داخل آن سرخ کنید تا خوب طلایی شوند. می‌توانید در این مرحله آلو یا زردآلو خشک را به تکه‌های مرغ اضافه کنید که این مسئله اختیاری و برای خوش‌طعم شدن مرغ است.سپس پیاز و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه می‌کنیم و کمی با هم تفت می‌دهیم تا تکه‌های مرغ کاملا با آن مخلوط شوند.یک لیوان از آب مرغ داخل قابلمه را برداشته و داخل تابه می‌ریزیم و آبلیمو و زعفران را نیز اضافه می‌کنیم. درب ظرف را گذاشته و شعله را کم می‌کنیم تا سس غلیظ شود.وقتی مرغ آماده شد آن را همراه سبزیجات و سیب‌زمینی سرخ کرده سرو می‌کنیم. سرخ کردن مرغ به این روش ساده و در عین حال بسیار خوشمزه است و شما می‌توانید آن را برای مهمانی‌هایتان تهیه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر