یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مسخن غذایی عربی با مرغ و نان

عکس, آموزش مسخن غذایی عربی با مرغ و نان

اگر میخواهید یک غذای جدید و خوشمزه درست کنید مسخن غذای عربی فلسطینی یک غذای ایده آل است. برای پختن این غذا به نان طابون نیاز دارید که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید. مرغ ، انواع ادویه ، آبلیمو و روغن زیتون سایر مواد اولیه این غذا هستند.

عکس, آموزش مسخن غذایی عربی با مرغ و نان

مواد لازم :

برگ بو، دانه هل، چوب دارچین، میخک (چند دانه از هر کدام)……………….ابلیمو تازه نصف استکان

۱ عدد مرغ ………………روغن زیتون ۱ لیوان

۳ عدد پیاز…………………نان طابون به اندازه نفرات

سماق ۳ الی ۴ ق غ خ…………………..فلفل سیاه نصف ق غ چ خ

ق چ خ زردچوبه وزیره نوک……………..نمک کمی

آموزش :

ابتدا تکه های مرغ (بهتر است تکه ها بزرگ باشد) رابا مقدار کافی اب ونمک، زرد چوبه، زیره، وادویه های درسته ابپز می کنیم.در فاصله پخت مرغ پیاز را خلالی کرده، نصف لیوان روغن را در تأبه ای ریخته کمی که گرم شد پیاز ها را اضافه کرده وهم می زنیم تا سبک و کاراملی شود سپس دو قاشق سماق وکمی نمک می پاشیم وقتی پیاز رنگ گر فت از روی حرارت بر می داریم.

آبلیمو و دو قاشق روغن و ۱ملاقه از آب مرغ و١ ق سماق را با هم مخلوط کرده، تکه های مرغ را از آب جدا می کنیم سپس از مخلوط ابلیمو مرغ های ابپز را با برس رومال می کنیم.در سینی پیتزا چرب شده ابتدا یک قرص نان را گذاشته و با ٢ ق اب مرغ تکه نان را مرطوب (رومال) می کنیم سپس از پیاز سماقی سطح نان را می پوشانیم .

تمام نان ها را به این ترتیب روی هم می چینیم سپس روی نان أخری را هم با اب مرغ رومال کرده سپس سطح أن را با پیاز می پوشانیم سپس تکه های مرغ را روی نان چیده و١ ق م خ سماق وکمی روغن می ریزیم و سینی را در فری که از قبل گرم شده می گذاریم وقتی مرغ و اطراف نان برشته شد خارج می کنیم

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر