یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان موز گردویی با فر و بدون فر

عکس, آموزش نان موز گردویی با فر و بدون فر

یک عصرانه ی بسیار خوشمزه و بی نظیر با چای که طعم بسیار خوبی دارد. این نان را میتوانید هم داخل و هم بدون فر درست کنید . در این پست برای شما عزیزان هر دو آموزش را که قرار داده ایم.

نخست آموزش درست کردن این نان داخل فر:

مواد لازم:

پودر دارچین۱/۲ قاشق چایخوری ……………………………آرد۲ پیمانه

تخم مرغ۴ عدد ……………………………….شکر۲ پیمانه.

کره۲ پیمانه ………………..موز۴ عدد ………………….بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری

گردو۳۰۰ گرم ………….نمک۱ قاشق چایخوری

آموزش :

ابتدا تخم مرغ ها را در داخل ظرف مناسبی شکسته و آن ها را با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ ها با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شوند و مایه روان و شل درست شود.آرد را دو الی سه بار الک می کنیم تا نا خالصی نداشته باشد بعد در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و آماده کنار می گذاریم.

گردو ها را شکسته و مغز آن ها را در داخل نایلون تمیز و زیپ داری می ریزیم و بعد با گوشت کوب آن ها را کوبیده تا له و پوره شوند بعد در داخل ظرف مناسبی می ریزیم و آماده کنار می گذاریم.موز ها را پوست گرفته و آن ها را به نوبت در داخل ظرف مناسبی با چنگال له و پوره می کنیم و آن را آماده کنار می گذاریم.

حال در ادامه آرد الک شده را در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی می ریزیم و بعد بکینگ پودر و نمک را اضافه می کنیم سپس مواد را با قاشق زیر و رو کرده تا کاملا با هم مخلوط شوند.بعد کره را در داخل ظرف مناسبی می گذاریم و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای اتاق نگه می داریم تا کمی نرم شود .

سپس شکر را اضافه نموده و با هم زن برقی آن را به مدت دو دقیقه هم می زنیم تا مواد مخلوطی تقریبا به شکل خرده نان در آید.حال در ادامه تخم مرغ زده شده را اضافه می کنیم و با هم زن برقی مجددا یک الی دو دقیقه هم می زنیم تا کاملا مواد با هم مخلوط شده و ترکیب شوند.بعد مغز گردو پوره شده و پودر دارچین را اضافه می کنیم و مواد مخلوطی را خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب شده یک دست شود.

فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نموده تا گرم شود.

حال در ادامه مواد مخلوطی را به کاسه حاوی مواد ترکیب شده آرد اضافه نموده و با لیسک مواد را خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند.سپس مایه خمیر نان موز گردویی را در داخل قالب چرب شده می ریزیم و سطح آن را با پشت قاشق صاف و یک دست کرده سپس قالب را در داخل فر گرم شده به مدت ۶۰ الی ۷۰ دقیقه می گذاریم.

بعد از زمان مقرر برای این که مطمئن شویم نان موز گردویی ما کاملا مغز پخت شده است یک خلال دندان و یا یک چاقوی تمیز را در وسط نان موز گردویی فر می بریم اگر تمیز بیرون آمد و خمیری به آن نچسبیده بود نشانه این است که نان موز گردویی ما کاملا پخته است.بعد ۸ الی ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا از حرارت نان موز گردویی کاسته شود بعد آن را در داخل ظرف سرو بر عکس می کنیم و در اندازه های دلخواه با چاقوی تیزی برش می زنیم .

آموزش پخت نان موزی گردویی بدون فر

برای پخت نان موزی گردویی بدون فر، یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. سپس مایه نان موزی را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۶۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر