یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ناگت سیب زمینی با کالباس و پنیر

عکس, آموزش ناگت سیب زمینی با کالباس و پنیر

آرد سفید ۴ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پاپریکا و پودر گوجه به مقدار کافی
سیب‌ زمینی ۱ کیلوگرم
کالباس ½ لیوان
پنیر پیتزا ۱ لیوان
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۱ عدد

سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌زمینی‌ ها درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شوند.زمانی که سیب زمینی ها پخته و نرم شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کاملا سرد شوند. حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا پوره و له شوند.

کالباس را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و به همراه پنیر پیتزا و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر گوجه به کاسه حاوی پوره سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری یکدست حاصل شود.حالا سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مجددا ورز می دهیم تا مواد ترکیب یکدست شوند. در ادامه از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به دلخواه شکل می دهیم.

حالا ناگت ها را درون یک سینی مناسب می چینیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس ناگت ها را ابتدا درون آرد سفید می غلطانیم تا سطح آنرا کاملا پوشش دهد. حالا ناگت ها را درون تخم مرغ و پس از آن درون پودر سوخاری می غلطانیم تا سطح آنرا کاملا کاور کند.

حالا ناگت ها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند، سپس از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر