یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش نقاشی درب و پنجره فلزی برای مبتدی

عکس, آموزش نقاشی درب و پنجره فلزی برای مبتدی
اگر می خواهید بدون آوردن نقاشی درب و پنجره فلزی خود را رنگ کنید و این اولین بار است که می خواهید با رنگ کار کنید این آموزش برای شما مفید است. برای اینکه بتوانید رنگ آمیزی تمیزی داشته باشید بهتر است قسمت‌های دستگیره و شیشه‌ای درب و پنجره‌ها را با روزنامه به خوبی بپوشانید تا موقع رنگ آمیزی کثیف نشوند.
لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی درب و پنجره
رنگ آستری
ضد زنگ
سمباده
قلمو نازک و پهن
غلطک کوچک
رنگ(دو نوع رنگ روغنی مات و براق در بازار وجود دارد. رنگ روغنی مات برای دیوار بوده و برای نقاشی در و پنجره از رنگ روغنی براق استفاده می‌شود.رنگ روغنی براق خیلی سریع عیب‌ها را می‌پوشاند و علاوه بر آن، قابل شست‌وشو است. البته نقاش‌ها برای این‌که جلوه بهتری در رنگ ایجاد کنند، از ترکیب رنگ‌های روغنی و مات با نسبت ۳ به ۱ استفاده می‌کنند، یعنی به ازای هر ۳ کیلوگرم رنگ روغنی، از ۱ کیلوگرم رنگ مات هم استفاده می‌کنند.این کار علاوه بر ایجاد نمایی بهتر، سرعت اجرای نقاشی را بالا می‌برد و تعداد دفعات مورد نیاز برای رنگ آمیزی را کاهش می‌دهد.برای درب نقاطی از خانه که در معرض رطوبت بیشتری هستند مانند درب دستشویی و حمام از رنگ‌های ضد زنگ و قابل شستشو استفاده کنید.این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ‌های دیگر مثل رنگ اکریلیک برای نقاشی در و پنجره مناسب نیست. این رنگ‌ها بر پایه‌ی آب هستند و آب را به خود جذب می‌کنند در نتیجه استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث زنگ زدگی چارچوب‌های فلزی یا پوسیدگی قاب‌های چوبی شود.)
بهتر است قبل از انجام عمل رنگ آمیزی محل مورد نظر را با پارچه یا گونی تمیز کنید تا گرد و غبار از روی سطوح پاک شده و رنگ به خوبی روی سطح بخوابد و حالت کثیفی پیدا نکند.محل‌هایی که زنگ زده و برجستگی یا پوسته پوسته شده‌اند را سمباده کشی کنید، تا سطحی صاف و یکدست برای رنگ آمیزی داشته باشید.
سمباده را در داخل ظرف آب خیس کرده و سپس بر روی برآمدگی‌های سطح کار بکشید تا برآمدگی و عیوب سطح برطرف شوند. اگر درب منزل و پنجره اتاقتان نو است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از نقاشی یک تا دو مرتبه سطح را ضد زنگ بزنید.
در بعضی موارد استفاده از بتونه کاری قبل از رنگ آمیزی نتیجه مطلوبی به شما خواهد داد زیرا بتونه موجب پر شدن درزها و ترک‌های موجود در درب و پنجره خواهد شد. بعد از انجام مراحل بالا می‌توانید رنگ آمیزی خود را شروع کنید.
مراحل رنگ آمیزی
تمیز کردن محل رنگ با پارچه یا گونی
زدن ضد زنگ
زدن رنگ آستری بر روی محل مورد نظر
بتونه کاری کردن
سمباده کشی
رنگ آمیزی کردن محل مورد نظر
به حرکت دست‌ها و ثابت بودن آن‌ها دقت داشته باشید. در نقاشی در و پنجره همیشه با شره رنگ مواجه هستید که در آن، رنگ مانند اشک به پایین سرازیر می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، قلم باید سریع روی در و پنجره کشیده شود تا شره کردن رنگ اتفاق نیفتد. اگر دیر بجنبید، پس از خشک شدن رنگ شاهد اشک‌های رنگ به جای مانده روی در یا پنجره باقی خواهید بود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر