یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نون خامه ای و راز پف کردن آن

عکس, آموزش نون خامه ای و راز پف کردن آن

شاید نون خامه ای های خانگی شما خوب پف نمی کنند و چهره ی جالبی ندارند برای اینکه با فوت کوزه گری این کار آشنا نیستید . در این پست آموزش پختن نون خامه ای و فوت و فن های آن برای شما ذکر شده است.

فوت و فن ها : 

با اضافه کردن مقدار کمی پودر وانیل خمیرتون میتونید بوی زُهم تخم مرغ رو از خمیرتون بگیرید.

بعد از خالی کردن خمیرها از قیف توی ظرف، سرشوون رو با انگشتتون کمی فشار بدید تا نوکش بخوابه. این کار باعث میشه موقع پخت نسوزه.

بعد از خالی کردن خمیر از ماسوره روی سینی تون در حد یک پیس! آب بپاشید روشون. این کار به پفدار تر شدن نون خامه ای کمک میکنه.

همیشه پخت و پز شیرینی رو در طبقه وسط یا میانی فر انجام بدید .

زمان پخت در فر خیلی مهمه؛ در ابتدا به مدت پنج دقیقه در دمای ۲۶۰ سانتیگراد بزارید بمونه تا بپزه و پُف کنه و بعد دما رو روی ۱۷۵درجه سانتیگراد بزارید تا ۲۵ دقیقه کامل پخت بشه.

در کل زمان پخت نان خامه ای در فر، تحت هیچ عنوان درب فر رو باز نکنید! اگر این کار رو بکنید نون هاتون اصلا پُف نمیکنه.

تا زمان اماده نشدن از فر خارج نکنید. زمانی که از فر بیرون آوردید باید پوست نون خامه ای تون تُرد باشه! میتونید با ناخن روش بزنید تا صداش رو تشخیص بدید که تُرد هست یا خمیری!!

بعد از اتمام کار و پُر کردن با خامه، اجازه بدید به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت شیرینی تون در یخچال استراحت بکنه تا هم خامه داخل به نون خامه ای طعم بده و هم نرمی خودشو به دست بیاره

آموزش :

کره ١١٣ گرم……………………………….تخم مرغ ۴ عدد
شکر یک قاشق چای خوری……………….آرد سفید ١٣٠ گرم
آب یک پیمانه………………………………………نمک نوک قاشق چای خوری(خیلی کم)

توی یک ماهیتابه کره و آب و شکر و نمک را ریخته و شعله متوسط را روشن میکنیم و اجازه میدیم کره کاملا آب بشه و قُل ریز بزنه.در این مرحله کل آرد رو میریزیم و با پشت قاشق گوله های آرد رو باز میکنیم و یک خمیر یک دست به دست میاریم و بعد از سه دقیقه که کاملا هم خورد و تمام گوله ها باز شد خاموش میکنیم و اجازه میدیم خمیرمون خنک بشه.

وقتی کاملا خمیر ِیکدستمون خنکِ خنک شد دونه دونه تخم مرغ هارو بهش اضافه میکنیم و با همزن برقی میزنیم تا کاملا مخلوط بشن.مواد رو توی قیف میریزیم و روی سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم و با قیف نون خامه ای هارو میریزیم.

ابتدا سینی رو ده دقیقه در دمایِ٢٠٠ درجه قرار میدیم و بعد از اون به مدت ٢٠ دقیقه تو دمای ١٨٠ درجه قرار میدیم.وقتی کامل پخت اجازه میدیم توی دمای محیط خنک بشن.خامه ی قنادی رو با همزن برقی هم میزنیم تا سفت بشه(خامه ی قنادی در همه ی سوپر ها موجوده)خامه هارو توی قیف میریزیم و از تهِ نون خامه ای خامه هارو داخل نون میریزیم.

اگه میخوای خودن خامه قنادی رو درست کنی روی این لینک کلیک کنید تا وارد آموزش بشی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر