یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش هایلایت کردن موها در منزل توسط خود شما

عکس, آموزش هایلایت کردن موها در منزل توسط خود شما

اگر نمی خواهید در شرایط کنونی و کرونا به سالن های زیبایی مراجعه کنید و اما دوست دارید تغییر زیبایی در ظاهر خود ایجاد کنید بهترین گزینه هایلایت کردن موها است که در این پست از یاس فان به شما یاد می دهیم که چگونه موهای خود را هایلایت کنید. نخست موهای خود را به همان روشی که به شما می آید و همیشه درست می کنید درست کنید. مثلا اگر فرق کج باز می کنید همان کار را انجام دهید.  با این روش، می توانید مشخص کنید در حالت عادی، بخش های روشن تر کجا باید قرار گیرند.  بخش هایی که برای هایلایت کردن جدا می کنید، بزرگ تر از یک بند کفش نباشد. در قدم بعدی ، یک پک دکلره مثل پک دکلره ی فلش لایتنینگ با ولیوم ۳۰ تهیه کنید. از هر پکی که استفاده می کنید، اول از هر چیز تست آلرژی آن را انجام دهید تا از اینکه به محصول حساسیت ندارید اطمینان پیدا کنید (هر جعبه دستورالعمل مخصوص خود برای انجام تست آلرژی دارد) و به یاد داشته باشید که همیشه دستکش دست کنید و محصول را از پوست و چشم هایتان دور نگه دارید .

علاوه بر شانه ی دکلره ای که در خود پک قرار دارد، به یک شانه ی مویی (spooley brush) نیز نیاز دارید (شانه ای که برای ریمل مژه و ابرو از آن استفاده می کنید). اس می گوید داشتن دو شانه خیلی مهم است : یک شانه برای دکلره و یک شانه برای پخش کردن رنگ. شانه مویی به شما کمک می کند هم زمان با دکلره کردن، رنگ را روی موی خود پخش کنید. چه حرفه ای باشید و چه غیر حرفه ای، باید مطمئن شوید که رنگ به صورت یکنواخت روی موهایتان پخش می شود شما دوست ندارید به نظر بیاید رنگ روی موهایتان از دو تکه ی مجزا تشکیل شده که با پایان رنگ اول، رنگ دوم از یک نقطه آغاز می‌شود. اس میگوید: راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اما این روش ها چیز هایی نیستند که بخواهم آنها را با عموم در میان بگذارم. چرا که درست انجام دادن آنها به تمرین نیاز دارد. مطمئن ترین راه برای انجام این کار توسط خودتان، استفاده از یک شانه ی کوچک پر پشت است. اگر شانه ی مویی در دسترستان نیست، می توانید از یک مسواک قدیمی که دیگر برای شما استفاده ای ندارد، استفاده کنید.

هایلایت کردن را با شانه ی پخش کن (Blending brush) آغاز کنید. می توانید این شانه را در بسته رنگ مو پیدا کنید. سپس از شانه مویی برای محو کردن رنگ و ایجاد رنگ یکدست استفاده کنید.

مانیکورهایی وجود دارند که زیبا و برازنده هستند و حسی فوق العاده را منتقل میکنند، اما هزینه ی سالن های مانیکور دریک سال ممکن است زیاد شود! اگرشما میخواهید زمان و پولی را که برای مانیکور صرف می‌کنید کمتر کنید، راه خیلی سختی در پیش ندارید.

کلیدی دیگر برای انجام یک هایلایت خانگی، دانستن زمان متوقف کردن رنگ گذاری است. اس روی اهمیت رنگ گذاری از وسط دسته ی مو و کشیدن آن تا انتهای دسته تاکید دارد. اگر رنگ را بالا تر از حد وسط قرار دهید، ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی شود.  بالا تر رفتن از وسط دسته ی مو، باعث می شود رنگ به پوست شما برسد، یا اینکه بخشی از مو هایتان که قصد رنگ کردن آن را ندارید، به اشتباه دکلره شود.

اگر مو هایتان از حد شانه تان کوتاه تر است، باید به یک متخصص مراجعه کنید. هر اندازه که به ریشه ی مو نزدیک شوید، کار سخت تر می شود و خودتان از پس انجام آن بر نمی آیید .

چگونه با فویل موها را مش یا هایلایت کنید
ابتدا موها را تقسیم‌بندی کنید. (قسمت جلوی سر ۳ قسمت ٬ پشت سر ۴ قسمت ) با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید (قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی‌متر باشد).

کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه ۵ سانتی‌متر از طول و عرض موها بیشتر بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود ۲ سانتی‌متر تا بزنید، سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه‌های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید. مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به موها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید، این پودرها کف نمی‌کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می‌دهند.سپس کاغذ فویل را روی موها تا کنید. موها را هر ۱۰ دقیقه یکبار چک کنید؛ یادتان باشد اگر موها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند. بعد از مکث کافی قسمت‌های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر