یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش هواری میگو به سبک مردم بوشهر

عکس, آموزش هواری میگو به سبک مردم بوشهر

این آموزش برای دو نفر است. این غذا یکی از غذاهای سنتی و محلی مردم بوشهر و جنوب کشور است.

سیر ۲ حبه…………………………..گوجه فرنگی ۲ عدد

برنج ۲ پیمانه…………………………گشنیز و شنبلیله ۲۰۰ گرم

میگو ۲۵۰ گرم……………………….پیاز ۱ عدد متوسط

پودر زیره و پودر گشنیز هر کدام ¼ قاشق چایخوری…………………..زردچوبه و روغن به مقدار کافی

فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری………………………….نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

برای تهیه هواری میگو مجلسی ابتدا گشنیز و شنبلیله را پاک می کنیم و می شوییم، سپس در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. در ادامه سبزیجات را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.یا اینکه سبزیجات را در خرد کن می ریزیم و خرد شده تحویل می گیریم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست آن ها را می گیریم. حالا با رنده ریز رنده می کنیم تا گوجه فرنگی پوره شوند، سپس آنها را کنار می گذاریم.

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.سیر را پوست می گیریم و می شوییم و کنار می گذاریم.قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم.سپس پیازها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شود و سیر را رنده ریز می کنیم به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم و سبزی های خرد شده را نیز می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا آب سبزی ها تبخیر شود.

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و پودر گشنیز،پودر زیره،فلفل سیاه،فلفل قرمز،زردچوبه را روی مواد می پاشیم و پوره گوجه فرنگی را همراه با میگوها به مواد می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا میگوها سرخ شوند.سپس برنج را می شوییم و به مواد اضافه می کنیم و به ازای هر پیمانه برنجی که اضافه می کنیم ۱ پیمانه آب نیز اضافه می کنیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا آب غذا کشیده شود و آنوقت درب قابلمه را می گذاریم.

در این مرحله حرارت را بسیار ملایم می کنیم و یا شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا هوری میگو دم بکشد.هوری پلو که دم کشید ان را کاملا با کفگیر زیر و رو می کنیم و در دیس می کشیم و نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر