یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پارمیجیانا یا خوراک بادمجان ایتالیایی

عکس, آموزش پارمیجیانا یا خوراک بادمجان ایتالیایی

برای درست کردن این غذای خوشمزه ی ایتالیایی با بادمجان صیفی جات محبوب ما ایرانی ها ، علاوه بر بادمجان به روغن زیتون ، سیر و پیاز ، رب گوجه فرنگی ، برگ ریحان و پنیر پارمزان نیز نیاز دارید .

مواد لازم:

روغن زیتون، برای سرخ کردن …………………برگ ریحان تازه، برای تزئین

۲ حبه سیر، له شده……………………۱ عدد پیاز متوسط، کاملاً خرد شده

۲ عدد بادنجان متوسط، برش هایی با ضخامت ۱ سانتیمتری……………..نیم فنجان رب گوجه فرنگی

۲ قاشق چایخوری روغن زیتون…………۱۲۵ گرم پنیر پارمزان، رنده شده

۲ قوطی ۴۰۰ گرمی گوجه خرد شده ایتالیایی با آویشن و ریحان……………………… نیم فنجان برگ ریحان تازه، خرد شده

آموزش:

فر را بگذارید در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شود. بادنجان را در آبکش بگذارید. روی آن نمک بپاشید و ۱۰ دقیقه بگذارید بماند. بعد زیر آب سرد آبکشی نمایید. آب آن را بگیرید.. در این حین، روغن را در ماهیتابه متوسطی روی حرارت متوسط داغ کنید.

پیاز و سیر را اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. رب گوجه، گوجه ها، ریحان و نیم فنجان آب سرد اضافه کنید. خوب هم بزنید و بگذارید جوش بیاید. حرارت زیر آن را کم کنید. به مدت ۵ دقیقه گهگاهی هم بزنید. روغن کافی در ماهیتابه بزرگی بریزید تا کف آن را بپوشاند. روی حرارت متوسط یا بالا روغن را داغ کنید.

بادنجان را داخل آن سرخ کنید و اگر لازم شد روغن بیشتری اضافه کنید. بعد از سرخ شدن، روغن اضافی بادنجان ها را بگیرید. با قاشق نیم فنجان از مخلوط گوجه را ته یک ظرف فر با گنجایش ۱۰ فنجان بریزید. یک سوم برش های بادنجان را روی مخلوط گوجه بچینید. یک سوم پنیر رنده شده را رویش بپاشید. به همین ترتیب لایه های بعدی را بچینید و با پنیر تکمیل کنید. به آن ادویه بزنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حرارت دهید تا پنیر آب شود و طلایی شود. سپس با برگ های ریحان آن را تزئین نموده و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر