یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پاستای ایتالیایی آلانورما

عکس, آموزش پاستای ایتالیایی آلانورما

نکته : بادمجان‌ها را با پوست به صورت حبه‌ای خرد کرده و مدت زمان کوتاهی در مقداری آب و نمک قرار دهید. سپس آن‌ها را سرخ کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه شان گرفته شود.برای خوش عطر شدن غذا روغن زیتون و سیر رنده شده را در تابه بریزید و چند دقیقه حرارت دهید. سپس گوجه فرنگی‌ها را پوست گرفته و ریز خرد کنید.

بعد از اینکه پاستا آبکش شد به آن مقداری از سس و پنیر موزارلا اضافه کنید تا طعم بگیرد.

پیاز ریز خرد شده: نصف یک پیاز…………………….گوجه فرنگی ساطوری شده: ۸۰۰ گرم

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری…………………….ریحان ساطوری شده: ¼ پیمانه

پاستا تورتلینی (پاستا فرمی): ۴۵۰ گرم…………………..سیر ریز خرد شده: ۳ حبه

بادمجان خرد شده: ۳ عدد کوچک……………………..روغن سرخ کردنی و نمک و فلفل قرمز و سیاه : به مقدار لازم

پنیر پارمزان رنده شده: ۱۰۰ گرم………………………….ریحان تازه: برای تزئین

در یک تابه ۳ قاشق غذاخوری روغن می‌ریزیم و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا گرم شود سپس پیاز‌های خرد شده را داخل آن کمی تفت می‌دهیم تا سبک شوند و سیر و فلفل قرمز را اضافه می‌کنیم و باز هم کمی تفت می‌دهیم.گوجه فرنگی خرد شده، ریحان، نمک و فلفل سیاه را به سس اضافه می‌کنیم و ۱۵ دقیقه سس را روی حرارت می‌گذاریم تا بپزد و جا بیفتد.

پاستا را در آب در حال جوشیدن می‌ریزیم و قدری نمک اضافه می‌کنیم تا کاملاً نرم شده و بپزند و در این حین، بادمجان‌های خرد شده را در تابه‌ای دیگر داخل ¼ پیمانه روغن سرخ می‌کنیم تا طلائی رنگ و نرم شوند.پس از اینکه بادنجان‌ها سرخ شدند، آن‌ها را روی پارچه روغن گیر می‌گذاریم تا روغن‌های اضافه آن گرفته شود و سپس بادنجان‌ها را به سس اضافه می‌کنیم.

وقتی که پاستا کاملاً نرم شد و پخت، آن را آبکش می‌کنیم. (زمان پخت پاستا همانند دستور پخت روی جلد باشد)پاستا را در یک تابه می‌ریزیم و نیمی از سس آماده شده را روی آن می‌ریزیم و سپس آن را روی حرارت می‌گذاریم و آن‌ها را کاملاً مخلوط می‌کنیم و پس از اینکه مخلوط داغ شد و سس خوب به خورد پاستا رفت، آن را در بشقاب می‌کشیم و باقیمانده سس را روی آن‌ها می‌ریزیم.

کمی پنیر روی هر بشقاب رنده می‌کنیم و روی آن‌ها را با برگ ریحان تزئین کرده و سرو می‌کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر