یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پاستیل خانگی با پودر ژله و ژلاتین

عکس, آموزش پاستیل خانگی با پودر ژله و ژلاتین

چگونه برای بچه های خود در منزل پاستیل های سالم و بهداشتی درست کنیم ؟ نخست باید مواد لازم را خریداری و تهیه کنید. می توانید به جای پودر زله از آب پرتقال یا آب لیموترش یا هر میوه ترش دیگری یا نوشابه استفاده کنید اما در این صورت شما باید از پودر ژلاتین بیشتری استفاده نمایید . اندازه داده شده را دو برابر کنید.

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری ، پودر ژله: ۱ بسته (با طعم دلخواه خودتان)

گلوکز مایع: ۲ قاشق غذاخوری( از مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید.) ، شکر: ۲ قاشق غذاخوری

آب سرد: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نخست باید پودر ژله، ژلاتین و آب سرد را با هم مخلوط کنید. وقتی که ژلاتین و پودر ژله کاملا در آب سرد حل شدند شکر و گلوکز را اضافه کنید و خوب هم بزنید.مخلوط به دست آمده را به روش بنماری روی بخاری کتری یا سماور قرار دهید و مرتب هم بزنید تا رنگ ژله شفاف شود و کف سفیدی روی آن تشکیل شود. حتما این کف سفید از روی ژله بردارید تا رنگ پاستیل‌ها را کدر نکند. وقتی که مایه پاستیل یکدست و روان شد آن را از روی حرارت بردارید.
بهتر است پاستیل را با قالب سیلیکونی درست کنید. برای این کار کف و دیواره‌های قالب سیلیکونی را با کمی روغن مایع چرب کنید و مایه ژله‌ای پاستیل را در قالب‌های سیلیکونی بریزید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال و سپس ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.سپس پاستیل‌ها را از قالب سیلیکونی جدا کنید. اگر قالب را کمی چرب کرده باشید پاستیل به راحتی از قالب جدا می‌شوند. ممکن است در ابتدا پاستیل‌ها کمی چسبناک باشند، اما اگر به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید دقیقا پاستیل بازاری خواهید داشت.

فوت و فن‌های طرز درست کردن پاستیل خانگی

*به مایه پاستیل می‌توانید گلوکز اضافه نکنید، اما در آن صورت نباید انتظار یک پاستیل حرفه‌ای داشته باشید. گلوکز باعث حالت کشسانی پاستیل می‌شود و حتما باید اضافه شود. اگر می‌خواهید پاستیل بدون گلوکز درست کنید باید به همان میزان عسل اضافه کنید که البته باز هم آن حالت کشسانی را به پاستیل نمی‌دهد.

*پاستیل خانگی را در ظرف درب‌دار به مدت یک ماه می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر