یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن آش زرشک بجنوردی ها

عکس, آموزش پختن آش زرشک بجنوردی ها

آش زرشک یک آش درمان گر و آش سنتی خراسان شمالی است. در این آش از زرشک قرمز استفاده می شود اگر از زرشک کوهی استفاده کنید آش شما خوشمزه نمی شود اگر چه خاصیت بیشتری دارد اما رسم است برای غذاها از زرشک قرمز استفاده شود.

مواد لازم :

حبوبات پخته شده ( لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و نخود) : یک لیوان

مرغ : دویست گرم  ……………….  پیاز : یک عدد

آب زرشک : یک لیتر ………………روغن جامد : یک قاشق غذا خوری

رشته آش : دو مشت ………………….. آرد : یک قاشق مربا خوری

نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن : به میزان لازم ……………….. مرزه خشک : یک قاشق غذا خوری

آموزش

ابتدا از شب قبل حبوبات را خیس کرده و در این فاصله چند بار آب آن را تعویض نمایید سپس بر روی حرارت گذاشته تا به جوش آید.حالا گوشت مرغ را نیز همراه با مقداری آب و یک عدد پیاز بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بپزد سپس زرشک ها را شسته و به آن دو لیوان آب افزوده و روی حرارت گذاشته تا نرم شوند.

بعد از نرم شدن زرشک ها آن ها را کوبیده سپس با کمک یک پارچه آن را صاف کرده و مجددا به آن کمی آب افزوده و صاف کنید.حالا یک عدد پیاز نگینی خرد شده را داخل یک قابلمه همراه با روغن تفت داده و بعد از سرخ شده به آن آرد افزوده و به منظور از بین رفتن بوی خامی آن را تفت دهید.

به مخلوط پیاز و آرد، آب زرشک و آب گوشت افزوده سپس گوشت مرغ را ریش ریش کرده و به مواد افزوده و به آن حبوبات را نیز اضافه نمایید. اجازه دهید آش زرشک بر روی حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود و در بیست دقیقه پایانی به آن رشته آش و مرزه اضافه کنید و در صورت نیاز به آن نمک و فلفل بیفزایید سپس حرارت را خاموش کنید، نوش جان.سوپ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر