یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن حریره پیاز غذایی مقوی برای بیمار

عکس, آموزش پختن حریره پیاز غذایی مقوی برای بیمار

یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی بخصوص برای فرد بیمار حریره پیاز است که چون خوردن آن آسان است و در آن از آب قلم و پیاز استفاده می شود برای فرد بیمار بسیار مناسب است.

مواد لازم را در تصویر زیر مشاهده میکنید:

عکس, آموزش پختن حریره پیاز غذایی مقوی برای بیمار

آموزش :

پیازهای سفید را خرد کنید و  و با ۵۰ گرم کره (نصف مقدار کره) در یک تابه بریزید و تفت دهید تا پیاز ها نرم شوند (آن ها را سرخ نکنید). سپس ۳ قاشق آرد (آرد سفید یا آرد گندم فرقی نمی کند) را به پیاز اضافه نمایید و باز چند دقیقه تفت بدهید.۳ پیمانه شیر و ۳ پیمانه آب قلم (آب گوشت یا آب مرغ هم می توانید استفاده کنید) را داخل یک دیگ کوچک بریزید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید.

سپس پیاز ها را که به همراه آرد و کره تفت داده بودید را به شیر و آب قلم در حال جوشیدن اضافه نمایید و بگذارید چند جوش بخورد سپس حرارت را ملایم کنید و بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.پس از آن که پیاز ها نرم و پخته شدند و غلظت مایه زیاد شد، از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود سپس همه مواد را در یک مخلوط کن یا بلندر بریزید و چند دقیقه بگردانید تا همه مواد مثل فرنی پوره شود.

سپس همه مواد را به درون دیگچه برگردانید، میزان نمک و فلفل حریره را اندازه کنید و باز روی گاز بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد.۲ عدد زرده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود. سپس ۱ ملاقه از حریره را داخل آن بریزید و هم بزنید تا رقیق شود .

سپس کل مایه زرده تخم مرغ و یک قاشق حریره را به درون قابلمه حریره برگردانید و بگذارید ۱ دقیقه جوش بخورد سپس حریره را در یک کاسه سوپ بریزید و کره باقی مانده را روی آن بگذارید تا آب شود و سرو کنید.به دلخواه خودتان می توانید با مقداری پیاز داغ هم آن را تزیین کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر