یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن دلمه‌ با کلم برگ

عکس, آموزش پختن دلمه‌ با کلم برگ

پیازداغ………….. ۳ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل …………به میزان لازم

برنج…………… ۱۵۰ گرم (۱پیمانه)

زردچوبه……………. یک دوم قاشق چایخوری

سبزی دلمه خرد کرده………… ۲۵۰ گرم(تره، شوید، گشنیز، نعنا، جعفری و ترخون)

کلم برگ…………… ۱ عدد متوسط

نمک …………..به میزان لازم

گوشت چرخکرده ۳۰۰ گرم

روغن……….. به میزان لازم

لپه……………… ۶۰ گرم

خلال نارنج شیرین کرده………….. ۳ قاشق سوپخوری

زعفران حلکرده…………. ۲ قاشق سوپخوری

شکر…………. ۵ قاشق سوپخوری

سرکه…………. به میزان دلخواه

خلال پسته…………… ۲ قاشق سوپخوری

خلال بادام………….. ۲ قاشق سوپخوری

کلم را بشوئید و قسمت چوبی آن را بگیرید. آن‌گاه قابلمه مناسبی را تا نیمه آب کنید و به همراه ۲ قاشق سوپخوری نمک روی اجاق بگذارید تا به‌جوش آید.

حالا کلم را از قسمت جدا شده بوته درون قابلمه قرار دهید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بپزید. سپس برگ‌های نرم شده را به آرامی جدا سازید.

اینک این‌کار را تکرار کنید تا برگ‌های کلم نرم شوند و شما بتوانید به میزان دلخواه برگ کلم آماده کنید. حالا در تابه مناسبی گوشت و روغن را بریزید و روی اجاق بگذارید و پیوسته آن را هم بزنید تا گوشت تفت داده شود. سپس پیازداغ، نمک، فلفل و زردچوبه را بیفزائید و مخلوط کنید.

اکنون سبزی را اضافه کنید و ۵ دقیقه با گوشت روی حرارت مخلوط نمائید. حالا ظرف را از روی حرارت بردارید، لپه پخته و برنج آبکش کرده، خلال نارنج، خلال پسته، خلال بادام، نیمی از زعفران، نیمی از شکر و کمی سرکه را با مواد ترکیب کنید.

سپس قسمت برجسته پشت برگ کلم را با چاقو ببرید و درون هر برگ به میزان ۳ قاشق سوپخوری از مواد بریزید و به صورت بقچه یا رول بپیچید.

کف تابه مناسبی چند برگ کلم بگذارید و دلمه‌های آماده شده را روی آن قرار دهید. اینک به میزان ۲ پیمانه آب، باقیمانده شکر و زعفران باقیمانده را ترکیب کنید و روی دلمه‌ها بریزید و با حرارت ملایم به مدت یک ساعت دلمه را بپزید. رویش را با خلال نارنج و خلال پسته بیارائید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر