یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن رولت کباب مجلسی

عکس, آموزش پختن رولت کباب مجلسی

آموزش درست کردن این رولت خوشمزه را امروز برای شما در یاس فان قرار داده ایم.

آبلیمو………….۱ قاشق سوپ خوری

جعفری و تره خرد و ساطوری شده…………۲ قاشق سوپ خوری

سیخ چوبی…………به تعداد لازم

گوشت راسته گوسفندی…………۵۰۰ گرم

پیاز………..۳ عدد درشت

روغن مایع………….۳ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل سیاه………………..به میزان لازم

طرز تهیه رولت کباب خوشمزه و مجلسی به ۳ روش مختلف

ابتدا گوشت را به ورقه‌های با ضخامت ۱ تا ۱/۵ سانتی متر از پهنا برش بزنید. وقتی به شکل نازک در آوردید یا بیفتک کوب روی آن‌ها بزنید، ولی این کار را با شدت انجام ندهید تا گوشت پاره و بافت آن له نشود.پیاز‌ها را رنده کنید. برای این که پیاز از هم نپاشد، بعد از این که پوست پیاز را گرفتید، ته آن (قسمت ریشه) را با چاقو جدا نکنید. با این کار ورقه‌ها و لایه‌های پیاز از هم نمی‌پاشد. بعد از رنده کردن پیازها، آب آن‌ها را با دست یا داخل یک پارچه توری بگیرید. فقط به آب پیاز نیاز داریم.

در یک ظرف آب پیاز را با آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و جعفری و تره خرد و ساطوری شده مخلوط کنید. ورقه‌های گوشت را کف ظرف بخوابانید. حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۱۰ ساعت اجازه دهید گوشت‌ها طعم مواد را به خودشان بگیرند و حسابی نرم شوند. حتما روی ظرف را با سلفون بپوشانید یا از ظرف در دار یا پاکت پلاستیکی زیپ دار استفاده کنید. گوشت را در یخچال بگذارید.

نیم ساعت قبل از پخت رولت کباب سیخ‌های چوبی را در آب بخیسانید.ورقه‌های گوشت مزه دار شده را از مایه خارج کنید. گوشت‌ها را به پهنای ۳ تا ۴ سانتی متر برش کنید. روی برش‌ها را سبزی خرد شده بریزید و بپیچید. بعد از اینکه رول کردن گوشت‌ها تمام شد، آن‌ها را به سیخ بزنید. در یک تابه روغن بریزید و وقتی گرم شد و به دمای مناسب رسید، سیخ‌ها را در تابه بگذارید. هر دو طرف کباب‌ها را سرخ کنید. کباب رول یا رولت کباب را با انواع سس و سبزیجات تازه سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر