یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن رول ارده در منزل

عکس, آموزش پختن رول ارده در منزل

ارده ۱ استکان……………………………..شکر ½ استکان
کره ۵۰ گرم……………………………..زرده تخم مرغ ۲ عدد
کنجد به مقدار کافی……………………………..طرز تهیه رول ارده
شیر ولرم ۲ لیوان……………………………..روغن مایع ½ لیوان
خمیر مایه فوری ۱۰ گرم……………………………..سفیده تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ قاشق غذاخوری……………………………..نمک ۱ قاشق مرباخوری
آرد ۶ لیوان……………………………..مواد لازم میانی

برای تهیه نان ارده خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه روغن مایع، شکر، نمک و سفیده های تخم مرغ درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی هم میزنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.در ادامه خمیر مایه را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. حالا خمیر را به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی ورز می دهیم.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. در این فاصله کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.در ادامه کره ذوب شده را به همراه شکر و ارده درون یک کاسه مخلوط کرده و کنار می گذاریم. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به ۵ چانه هم اندازه تقسیم می کنیم.

حالا چانه ها را با کمک دست به صورتی که بیش از حد نازک نشوند باز می کنیم، سپس روی یک خمیر را با مقداری سس ارده رومال کرده و با یک خمیر دیگر می پوشانیم. در ادامه مراحل را تا پنج خمیر ادامه می دهیم.توجه داشته باشید روی خمیر آخر را با سس ارده رومال نکنید. حالا ۵ چانه دیگر را به همین ترتیب درست کرده و اطراف خمیرها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم.

در این فاصله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر آنها را با کمک وردنه به ضخامت یک سانتی متر باز می کنیم. (به این منظور که ۵ طبقه خمیر را به یک سانتی متر می رسانیم)حالا خمیر به دست آمده را از وسط به ۲ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به ۵ قسمت مساوی دیگر برش می زنیم. در ادامه هر قسمت را رول کرده و درون سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

حالا روی رول ها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می ریزیم، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته تا نان ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزد و روی آن ها طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر