یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن شله مشهدی سنتی

عکس, آموزش پختن شله مشهدی سنتی

یک غذای نذری و محلی و سنتی مردم در مشهد شله است که آموزش آن را برای شما به سبک کاملا سنتی و اصیل آن قرار داده ایم. هر چه گوشت به کار رفته در پخت شله بیشتر باشد غذا خوشمزه‌تر می‌شود . در حالت اصیل، شله با ریختن مقداری قیمه روی آن و همراه با مقداری نان سنگک، پنیر و سبزی عرضه می‌شود.

چون این غذا به صورت نذری درست می شود این آموزش برای ۲۵ نفر می باشد .

لوبیا چیتی :۲۵۰ گرم ………… لوبیا قرمز :۲۵۰ گرم

برنج ۲۵۰ گرم ………… گوشت سر دست ۳ کیلو

نخود :۵۰۰ گرم ………… ماش :۱/۴ پیمانه

دارچین :۲۰ گرمشله مشهدی ………… نمک و فلفل :به مقدار کافی

پیاز خرد شده :۵۰۰ گرم ………… بلغور :۷۵۰ گرم

ابتدا برای پختن این غذا باید از چند ساعت قبل همه حبوبات را خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.گوشت را هم به همراه پیاز خرد شده و مقداری نمک و فلفل و ۲ لیتر آب بگذارید تا خوب پخته شود و بعد آن را از استخوان جدا کنید و ریش ریش کنید.
غذاهای محلی
همه حبوبات را باهم در ظرفی بریزید و بپزید و زمانی که نیم پز شدند بلغور را به آنها اضافه کنید و بعد از اینکه چند جوش خوردند برنج شسته شده را هم به حبوبات اضافه کنید و در این مرحله مرتب هم بزنید تا مواد ته نگیرند.

وقتی حبوبات کاملا پخته شدند و برنج لعاب داد گوشت پخته و ریش ریش شده را به همراه دارچین و نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید تا همه مواد با حرارت ملایم کنار هم بجوشند و کشدار شوند .بعد حرارت را کم کم کنید و در ظرف را ببندیدتا آش به مدت ۱ ساعت مثل برنج دم بکشد. شله مشهدی آماده شده را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید و اگر دوست داشتید با خورشت قیمه تزیین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر