یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن شیرینی کعک مصری در خانه

عکس, آموزش پختن شیرینی کعک مصری در خانه

در آموزش زیر اگر می‌خواهید شیرینی کاکائویی درست کنید به اندازه یک قاشق از آرد کم کنید و به جای آن یک قاشق پودر کاکائو به مواد اضافه کنید. مواد لازم را تهیه و دم دست خود بگذارید. این شیرینی یک شیرینی مصری و مجلسی است.

آرد ۱ و ⅓ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ⅓ لیوان
نمک یک پنس
پودر هل به مقدار لازم
کنجد برای تزئین به مقدار لازم

ابتدا تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا پف کند و کمی حجیم شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت مواد کرم رنگ و کشدار و یکدست شود.بعد هل را بکوبید و پودر کنید و سپس روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر هل در مواد پخش شود سپس روغن مایع را اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود هم بزنید تا بافت یکدست و لطیفی تشکیل شود.

سپس در یک ظرف دیگر آرد را با بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و بعد ترکیب آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

وقتی که خمیر تشکیل شده بافت صاف و یکدستی پیدا کرد آن را در ظرفی قرار دهید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خمیر استراحت کند و بافت آن منسجم شود و عطر و طعم مواد کاملا به خورد هم رود. شعله پخش کن را روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا گرم شود و سپس کف تابه دوبل یا تابه نچسب کاغذ روغنی قرار دهید و با روغن مایع یا کره کمی آن را چرب کنید و بعد از آن خمیر را از فریزر بیرون بیاورید.

مقداری از خمیر به اندازه یک گردو را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید و بعد گلوله‌‌های خمیر هم اندازه را با فاصله در تابه بچینید و سپس با مقداری پودر پسته، کنجد و خرفه روی خمیرها را به دلخواه و سلیقه خودتان تزئین کنید.بعد اگر از تابه دوبل استفاده می‌کنید واشر آن را بردارید و درب تابه را ببندید و در صورتی که در تابه معمولی و نچسب شیرینی‌ها را درست می‌کنید، درب تابه را با دم‌کنی ببندید و روی حرارت متوسط روی شعله پخش کن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

حالا بعد از این مدت تست کنید که شیرینی‌ها کامل پخته باشند و رنگ اطراف آن‌ها طلایی شده باشد و سپس از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و بعد از سرد شدن شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر