یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن قیمه ریزه مجلسی و خوشمزه

عکس, آموزش پختن قیمه ریزه مجلسی و خوشمزه

مواد لازم

رب انار یا رب گوجه فرنگی/ ۲ قاشق غذا خوری …… شکر/ یک قاشق مربا خوری

زعفران دم کرده غلیظ/ یک قاشق غذا خوری …… لپه/ ۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده/ ۲۵۰ گرم…… تخم مرغ/ ۲ عدد

برنج/ ۴ قاشق غذا خوریتخم مرغ/ ۲ عدد

پیاز متوسط/ یک عدد …… آرد نخودچی/ ۲ قاشق مربا خوری

نمک، زردچوبه و فلفل/ به مقدار دلخواه …… آب جوش/ یک لیوان

در ابتدا لپه ها را بعد از پختن با چرخ گوشت یا غذا ساز له کنید و بعد پیاز را رنده کرده و آبش را بگیرید.

اکنون گوشت چرخ کرده، لپه له شده، پیاز رنده شده، تخم مرغ، آرد نخودچی و نمک و زردچوبه و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید، زعفران را نیز افزوده و به خوبی مایه کوفته ها را ورز دهید.

مایه قیمه ریزه (کوفته ریزه) را کنار بگذارید تا خودش را بگیرد، توجه داشته باشید که برای تهیه قیمه ریزه کرمانشاهی به این روش نیز هم می توان از گوشت چرخ کرده مرغ استفاده کرد و هم از گوشت چرخ کرده مخلوط.

بعد از سرد شدن مایه کوفته ریزه، برای تهیه هر عدد کوفته ریزه می توانید به اندازه یک گردو یا نارنگی از مایه را بردارید و به صورت گرد درآورید.

در این مرحله در داخل قابلمه ای به مقدار ۴ قاشق غذا خوری برنج بریزید تا پخته شده و لعاب دهد و سپس رب انار یا رب گوجه فرنگی تفت داده شده را اضافه کنید، قیسی و شکر را نیز افزوده و در همین حین می توانید کوفته ها را نیز در روغن، کمی تفت دهید و بعد آنها را داخل مایه برنجی که بر روی حرارت ملایم قرار دارد، بریزید تا به مدت یک ساعت بپزند و آماده شوند، البته مقدار آب جوشی که به مایه برنجی اضافه کرده اید، باید به اندازه ای باشد که روی کوفته ها را بگیرد و در آخر نیز سس غلیظی تهیه شود. بعد از آماده شدن قیمه ریزه یا کوفته ریزه می توانید در صورت تمایل پیاز داغ و یا نعناع داغ به آن افزوده و به همراه برنج و یا با نان سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر