یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن موساکا مرغ حرفه ای و رستورانی

عکس, آموزش پختن موساکا مرغ حرفه ای و رستورانی

آرد ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
کره به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی
بادمجان ۴ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
فیله مرغ ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شیر ۲ پیمانه

بادمجان ها را شسته و پوست آنها را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به صورت ورقه ای برش زده و به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود.پس از گذشت این زمان بادمجان ها را شسته و روی دستمال قرار می دهیم تا رطوبت اضافی آنها کاملا گرفته شود. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت ورقه ای یکسان خرد می کنیم.

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه ورقه های سیب زمینی را درون تابه می چینیم و دو طرف آنها را کاملا سرخ می کنیم.زمانی که ورقه های سیب زمینی کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و ورقه های بادمجان را می چینیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه پیاز و فیله مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه فیله مرغ را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ داده و سفید شود.مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. حالا اجازه می دهیم فیله مرغ کاملا پخته شود، سپس یک قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

در ادامه مقداری کره به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس آرد را می افزاییم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا شیر را کم کم به قابلمه می افزاییم و به صورت مداوم هم می زنیم.

زمانی که سس بشامل به غلظت فرنی رسید مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.حالا درون ظرف مقاوم در برابر حرارت مقداری سس بشامل ریخته و پخش می کنیم، سپس به ترتیب یک لایه بادمجان و سیب زمینی درون ظرف می چینیم. در ادامه مقداری از فیله مرغ به صورت پخش درون ظرف می ریزیم.

در این مرحله مقداری سس بشامل روی مواد ریخته و روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در انتها لایه آخر موساکا را با پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم.حالا ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم موساکا به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. پس از گذشت این زمان در صوت نیاز گریل را روشن کرده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر