یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن و درست کردن آشک

عکس, آموزش پختن و درست کردن آشک

قبل از تهیه ی این غذا بهتر است بدانید که برای به هم چسبیدن لبه ها میتونید به سر تاسر اونها آب بزنید فقط به اندازه ایی که به هم بچسبن.اندازه قابلمه و آبی که توش میریزید هم باید مناسب باشه وگرنه آشک ها شفته میشن در کل آب کم نریزید.۵ میتونید آشک ها رو در چند مرحله بریزید.

مواد لازم آشک

ماست‏۲ پیمانه ……………..سیر۴ حبه

لپه‎ یا لوبیا۱ استکان …………….گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم

پیاز متوسط۱ عدد ………..نمک و فلفل و زرد چوبه و ادویه و روغن به مقدار لازم

آرد۵۰۰ گرم …………….نمک به مقدارلازم ……….آب به مقدار لازم

تره۴۰۰ گرم ……………… نمک به مقدار لازم

آموزش:
لوبیا یا لپه رو بشورید و در ظرفی بزارید با آب بپزه تا نرم بشه وقتی نرم شد آبشو عوض کنید.پیاز رو نگینی خورد کنید و با روغن تفت بدید بعد گوشت رو بهش اضافه کنید و تفت بدید تا رنگش عوض بشه بعد رب و نمک. فلفل .زردچوبه.ادویه رو بهش اضافه کنید و توش آب بریزید.

وقتی لوبیا یا لپه تون نرم شد به گوشت اضافه کنید(یادتون نره آبشو عوض کنید)بعد توش آب بریزید تا حالت سس بگیره.سیر ها رو پوست بگیرید و له کنید یا رنده ریز بزنید و به ماست اضافه کنید.آرد رو در ظرفی بریزید بهش نمک بزنید و کم کم آب اضافه کنید و با هر بار آب ریختن خمیر رو ورز بدید.البته زیاد آب نریزید که خمیر شل بشه.

روی یه سطح تمیز و صاف آرد بپاشید کمی از خمیر رو بگیرید و با وردنه صافش کنید ضخامت خمیر نه زیاد باشه و نه کم.و با یه قالب گرد قالب بزنید.تره رو تمیز کنید ریز کنید بشورید و بزارید آب اضافیش بره بعد بهش نمک رو اضافه کنید.یکی از اون خمیر های که قالب زدید رو بردارید و کمی از تره رو وسطش بزارید بعد لبه ها رو رو هم قرار بدید و ببندینشون و همین کارو تکرار کنید.

توی یه قابلمه متوسط آب بریزید و بزارید جوش بیاد و آشک ها رو به آب جوش اضافه کنید.
روش سرو این آشک های خوشمزه هم اینه که اول ماست سیر ریخته میشه بعد آشک و در آخر اون یکی سسمون

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر