یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن

عکس, آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن

برای درست کردن این نان یا پیتزای خوشمزه ی ایتالیایی شما باید نخست مواد لازم برای تهیه خمیر ، مواد میانی نان فوکاچیا و مواد لازم برای روی آن را تهیه کنید. برای این آموزش شما به خمیر مایه فوری ، روغن زیتون یا کره ، پنیر سفید ، زیتون ،پولبیبر ، سیر و … نیاز دارید .

عکس, آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن

مواد لازم برای تهیه خمیر نان فوکاچیا

روغن زیتون یا روغن مایع ۱/۲ پیمانه…………….نمک ۱ ق چای خوری

آب ولرم ۱ پیمانه……………..شکر ۱ ق غذا خوری

آرد ۳ پیمانه ( تقریبی)…………………..خمیر مایه فوری ۱ ق غذا خوری

عکس, آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن

مواد میانی نان فوکاچیا

آویشن ۱ ق چای خوری……………….پنیر سفید ۱ بسته

رزماری ۱ ق چای خوری…………….پولبیبر ۱ ق چای خوری

گوجه گیلاسی ۱۵ عدد…………….زیتون سبز یا سیاه به مقدار لازم

وغن زیتون ۲ ق غذا خوری………….پیاز قرمز ۱ عدد

مواد لازم برای رومال

کره ۱ ق غذا خوری……………سیر ۲ حبه………………روغن زیتون ۱ ق غذا خوری

آموزش :

عکس, آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن
برای این نان می توانید از خمیر مایه فوری استفاده کنید که می توانید بدون عمل آوری مستقیم استفاده کنید ولی اگر خمیرمایه فوری ندارید از آب گفته شده ۱/۲ پیمانه بردارید و خمیرمایه و شکر را روی آن بپاشید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا پف کند و خمیر مایه عمل بیاد.حالا داخل یک کاسه باقی مانده آب ولرم را به همراه نمک و خمیرمایه مایه عمل آمده بریزید و هم بزنید حالا روغن را نیز اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود.

سپس خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دست ورز دهید تا نرم شود می توانید برای ورز دادن از دستگاه میکسر خود استفاده کنید خمیر را به شکل توپ دربیاورید و برای ۱ الی ۲ ساعت استراحت دهید تا حجم بگیرد.در ادامه بعد از گذشت ۱ الی ۲ ساعت حجم خمیر را با دست بگیرید و آن را به دو تا چانه تقسیم کنید و هر کدام را داخل تابه یا دیس گرد که از قبل چرب کردید پهن کنید .

ابتدا روی خمیرها را با روغن زیتون رومال کنید و بعد گوجه های گیلاسی را خرد کنید و روی خمیر قرار دهید سپس زیتون بدون هسته را نیز خرد کنید و اضافه کنید و بعد پنیر سفید را خرد کنید و به همراه پیاز قرمز خرد شده روی نان ها قرار دهید.

در ادامه یک پارچه تمیز روی نان ها انداخته و برای ۲۰ دقیقه استراحت دهید تا مجدد حجیم شود سپس نان ها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار داده تا پخته شود و همان طور که داغ است با مخلوط روغن زیتون و کره ذوب شده و سیر له شده روی نان ها را رومال کنید و برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

عکس, آموزش پختن پیتزای فوکاچیا و عکسهای تزیین آن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر