یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن پیتزای مخلوط به سبک فست فودی ها در خانه

عکس, آموزش پختن پیتزای مخلوط به سبک فست فودی ها در خانه

قبل از خواندن آموزش درست کردن پیتزای مخلوط بهتر است این نکات را بدانید . چرا که رعایت آن باعث می شود پیتزای شما شبیه پیتزاهای بیرون و فست و فودی شود.

نکات مفید برای تمام پیتزاها : از خمیر پیتزا شروع می کنیم. طعم خمیر پیتزا، ضخامت و میزان پف آن مهم است. نکته ای که باید در نظر بگیرد آن است که خمیر پیتزا نباید زیادی ضخیم و نرم باشد؛ شما احتیاج دارید به یک خمیر با ضخامت مناسب (حداکثر ۱ سانتیمتر) و همچنین طعم خوب بدون ترشیدگی!ترفند بعدی فست فودی، استفاده از سس مخصوص برای پیتزاهاست که آنها خودشان در مقدار زیاد تهیه می کنند.برای تهیه یک سس ویژه و ارجینال مراحل زیر را دنبال کنید تا متوجه تفاوت و عطر محشر این سس بشوید:

کمی روغن زیتون (حتما روغن زیتون!) و پوره دو حبه سیر را در تابه بریزید و کمی تفت دهید.
بعد یک پیاز بزرگ ریز خرد شده یا رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید؛ وقتی پیاز سبک شد، پوره یا رنده پنج عدد گوجه متوسط را به تابه اضافه کنید.
وقتی تقریبا آب گوجه کشیده شد، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی  و ۲ قاشق غذاخوری سس کچاب را به مواد اضافه کنید.
۲-۳ دقیقه بعد، یک قاشق مرباخوری شکر، کمی نمک، فلفل سیاه یا قرمز، آویشن، اورگانو (اورگانو همان آویشن نیست و امروزه در اکثر ادویه فروشی های بزرگ موجود می باشد! حتما تهیه کنید) اضافه کرده و مخلوط کنید.
در تابه را گذاشته و اجازه دهید با حرارت متوسط کمی بیشتر پخته شود و به غلظت مناسبی برسد. (قوام سس باید نه زیاد شل و نه زیاد سفت باشد)

تاپینگ های پیتزاها بسیار متنوع هستند؛ اولین تاپینگ (مواد رویی) پیتزا در دنیا چند برگ ریحان و چند حلقه گوجه و چند تکه پنیر پیتزا بوده است. (همان پیتزای مارگاریتا که خیلی هم مطمئن نیستیم آیا پنیر پیتزا داشته است یا بعدا به آن اضافه شده است!)

بهرحال شما از هر موادی برای پیتزا استفاده می کنید، نیاز به طعم سازی دارید؛ چاشنی هایی که در مواد گوشتی پیتزا استفاده می شود نقش بسیار کلیدی و مهمی در طعم نهایی پیتزا دارد؛ برای مثال شما حتما باید از آویشن استفاده کنید. (البته استفاده بیش از حد از آویشن، باعث تلخی مواد می شود)

چکار کنیم تا پنیر پیتزا کش بیاید؟

اول آنکه، همه پنیر را یکجا روی پیتزا نریزید! در دو مرحله این کار را انجام دهید؛ ابتدا مقداری از پنیر را روی تاپینگ پیتزا بریزید و آن را داخل فر قرار دهید. وقتی تقریبا پیتزا به انتهای پخت رسید، مابقی پنیر را روی آن ریخته و داخل فر قرار دهید تا به خوبی پنیر آب شود.
هنوز تمام نشده! ترفند دوم: کمی آب روی سطح پنیر اسپری کنید و بعد آن را داخل فر قرار دهید تا پنیر خشک و ترد نشود. با این کار پنیر پیتزای شما بسیار نرم و کشدار خواهد شد.

مواد لازم پیتزا مخلوط
قارچ ۲۰۰ گرم
کالباس ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
زیتون به اندازه کافی
فلفل دلمه ای ۱ عدد
آویشن به اندازه کافی
پنیر پیتزا به اندازه کافی
ذرت ۱ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و درتابه اب روغن می ریزیم و روی حرارت کم اجازه می دهیم کمی داغ شود سپس پیاز را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.و تفت می دهیم و آویشن ،نمک،فلف سیاه را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند.(اگر تمایل دارید که گوشت کاملا پخته شود می توانید کمی آب در تابه بریزید تا گوشت به مرور زمان کاملا مغز پخت شود و آب آن کاملا تبخیر شود )پس از تفت دادن و تبخیر شدن آب گوشت ، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و تابه را کنار می گذاریم. کالباس را روی تخته آشپزخانه به صورت مربع های ریز خرد می کنیم. قارچ ها را با مقدار کمی آب گرد و غبار آن را میگیریم

و بعد با کمک پارچه حوله‌ای ذرات سیاه روی آن را تمیز و درنهایت به آرامی و در زمان کوتاهی آبکشی میکنیم و روی تخته به شکل ورقه ورقه برش می زنیم.فلفل دلمه ای را می شوییم و روی تخته ابتدا و انتهای آن را با چاقو کاملا جدا می کنیم

و تخمه ها داخل آن را کاملا جدا می کنیم و از وسط نصف می کنیم و از طول یا عمودی آنها را برش می زنیم و سپس افقی برش می زنیم و می بینید که به صورت مربع های کوچک شده اند و چند عدد زیتون (به دلخواه)را نیز به صورت حلقه ای برش می دهیم.

فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگرا قرار می دهیم تا گرم شود. پس از آماده کردن خمیر پیتزا یا اگر آماده خریداری کرده اید در ظرف مخصوص خمیر را می گذاریم و در تابه ای کوچک کمی روغن میریریم و کمی که داغ شد

رب گوجه فرنگی را کمی در آن تفت می دهیم و سپس روی خمیر می ریزیم و با پشت قاشق روی آن کاملا پخش می کنیم.آنگاه پنیر پیتزا را نیز روی سس پخش می کنیم و گوشت و کالباس را نیز روی پنیر می ریزیم و قارچ،فلفل دلمه ای و ذرت را نیز در لایه بعدی روی مواد پیتزا پخش می کنیم

و در آخر مجددا پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و برای شکیل تر شدن ظاهر پیتزا زیتون و کمی از فلفل دلمه ای و قارچ،ذرت می ریزیم. در پایان پیتزا را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا پنیر کاملا آب شود و رنگ آن طلایی شود.پس از پخت پیتزا را از فر خارج می کنیم و با سس کچاب نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر