یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن پیراشکی پنیری در خانه

عکس, آموزش پختن پیراشکی پنیری در خانه

برای درست کردن تین پیراشکی فوق خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید :

قارچ ۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع ⅓ پیمانه
نمک نوک قاشق چایخوری
شیر ولرم ½ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری + ۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۴ پیمانه
مواد لازم برای مواد میانی
پیاز ۲ عدد متوسط

برای تهیه پیراشکی پنیری خوشمزه ابتدای کار شیر ولرم را به همراه خمیر مایه و ۱ قاشق چایخوری شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه استراحت کند تا به عمل بیاید.حالا تخم مرغ را به همراه باقی مانده شکر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر مایه عمل آمده را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آنرا کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مخلوط می کنیم و زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.حالا خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر در یک جای گرم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه مواد میانی پیراشکی را آماده می کنیم.

برای این منظور فلفل دلمه ای و قارچ را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس چرخ می کنیم، بعد پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.حالا حرارت تابه را زیاد می کنیم، سپس قارچ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد و به طور کامل سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به مواد اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ باز کند. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

پس از گذشت ۱ ساعت خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مقداری از مواد میانی درون خمیر پیراشکی می ریزیم و مقداری پنیر پیتزا درون آن اضافه می کنیم. در ادامه یک لایه خمیر را روی مواد قرار می دهیم، سپس لبه هاب خمیر را فیکس می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.در نهایت به اندازه ای که پیراشکی ها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه پیراشکی ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر