یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن کوکوی ماکارونی با فر

عکس, آموزش پختن کوکوی ماکارونی با فر

غذایی فوق العاده خوشمزه و جدید که حتما مورد علاقه همه خانواده خواهد بود شما برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید :

ماکارونی پخته ۳ پیمانه……………تخم مرغ ۳ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری……………..خامه پر چرب ۱/۳ پیمانه
فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد……………..پیازچه خرد شده ۱/۴ پیمانه
بیکن پخته خرد شده ۴ تکه……………..شیر کم چرب ۲/۳ پیمانه

پنیر پارمزان ۱ و ۱/۴ پیمانه……………..نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری……………..پودر فلفل قرمز به مقدار لازم

فر را روشن کنید. آن را روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا کم کم گرم شود. یک تابه نچسب با قطر ۲۰ سانتی متر را روی حرارت متوسط بگذارید. روغن زیتون را روی حرارت بگذارید تا گرم شود. فلفل دلمه‌ای قرمز را خرد کنید. برش‌ها باید حدودا یک سانتی متری باشند. حالا فلفل دلمه‌ای را در تابه بریزید و تفت دهید. حدودا ۵ دقیقه برای تفت دادن کافی است تا حدی که فلفل دلمه ای‌ها نرم و لطیف شوند.

در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ‌ها را بشکنید. خامه پر چرب و شیر کم چرب را اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا مواد کوکو ماکارونی کاملا با هم ترکیب شوند.

پیازچه را خرد و ریز کنید. به کاسه بزرگ محتوی مخلوط تخم مرغی، ماکارونی و فلفل دلمه تفت داده شده را اضافه کنید. حالا پیازچه خرد شده، بیکن و پنیر پارمزان رنده شده را در کاسه بریزید. مواد کوکو ماکارونی را به طور کامل به هم بزنید.

حالا مخلوط به دست آمده را به تابه منتقل کنید. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و به مدت ۳ الی ۴ دقیقه آن را بپزید. وقتی زیر کوکو ماکارونی طلایی رنگ شد آن را از روی حرارت بردارید. حالا باید تابه را در فر بگذارید. کوکو باید به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر بماند تا آماده شود.

پس از گذشت این زمان، تابه را از فر خارج کنید و در کناری بگذارید. کوکو باید ۲ تا ۳ دقیقه در همین حالت بماند تا خنک شود. یک چاقو بردارید. لبه‌های کوکو ماکارونی را به کمک چاقو از تابه جدا کنید.

یک بشقاب هم اندازه با تابه روی آن بگذارید. از دستکش استفاده کنید که دستتان نسوزد. حالا تابه را برگردانید تا کوکو روی بشقاب بیفتد. تابه را بردارید و کوکو را برش دهید. این غذا را می‌توانید با سس کچاپ و انواع نوشیدنی سرد نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر