یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پخت راحت شوت بولار کریسمس

عکس, آموزش پخت راحت شوت بولار کریسمس

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم…………………………………….جعفری تازه ۶ شاخه
پیاز ۱ عدد درشت…………………………………….مغز نان باگت ۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد…………………………………….شیر ۴ قاشق غذاخوری
جوزهندی و زنجبیل از هر کدام ¼ قاشق چایخوری…………………………………….نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری…………………………………….کره ۵۰ گرم
آرد ۱ قاشق چایخوری…………………………………….شیر ۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه ۳ قاشق غذاخوری…………………………………….شوید تازه ۵ قاشق غذاخوری

برای تهیه شوت بولار خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز درون یک کاسه مناسب می ریزیم.حالا جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ، شیر، مغز نان باگت، جوزهندی، زنجبیل، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون یک بشقاب مناسب می چینیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت های قلقلی استراحت کنند.پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور شوید را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن اضافه می کنیم تا ذوب شود.

آرد را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آرد به طور کامل از بین برود، سپس شیر را کم کم به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله های آرد کاملا باز شوند.حالا آب لیمو ترش را به همراه شوید به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم.

حالا گوشت های قلقلی را به طور کامل سرخ کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه سس لیمو و شوید را به صورت یکدست روی کوفته ها ریخته و به دلخواه با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر