یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پخت پیتزای گران قیمت مارچوبه در خانه

عکس, آموزش پخت پیتزای گران قیمت مارچوبه در خانه

شاید درست کردن این پیتزا برای شما کمی پر هزینه تر از پیتزاهای معمولی باشد و این پیتزا ارزش غذایی بالایی دارد و یک پیتزای مجلسی به حساب می آید که در آن علاوه بر خمیر و پنیر پیتزا از مارچوبه ، پنیر شیر بز، پیازچه ، سیر و آرد ذرت استفاده می شود.

مواد لازم:

پنیر موزارلا ۱۷۰ گرم (رنده شده)………………….مارچوبه ۲۲۵ گرم (خلالی شده)

آرد ذرت به مقدار لازم………………روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

خمیر پیتزا ۱ عدد………………پنیر شیر بز ۱۱۵ گرم (له شده)

سیر  ۱ حبه (له شده)…………پیازچه ۴ عدد (خرد شده)………………………..سیب زمینی طرز تهیه پیتزای مارچوبه ۱۴۰ گرم

پنیر پارمسان ۱/۲ فنجان (رنده شده)………………………نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

آموزش :

سیب زمینی‌ها را داخل یک ماهی تابه عمیق قرار دهید و روی آن آب و نمک بریزید و درب آن را بگذارید. سپس روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و نرم شود بعد آبکش کنید تا خنک شود سپس سیب زمینی‌ها را نازک ورقه کنید. فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد (۴۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید.

آرد ذرت را روی سینی فر بپاشید. خمیر را بغلتانید و کش بیاورید و به شکلی بیضی در بیاورید و به سینی فر انتقال دهید. ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون و سیر را داخل یک کاسه مخلوط کنید و مخلوط بدست آمده را با فرچه مخصوص روی خمیر بمالید. ۳/۴ پیمانه پیاز را روی خمیر پخش کنید سپس پنیر موزارلا و پنیر شیر بز را پخش کرده و سیب زمینی را روی آن بچینید.

مارچوبه‌ها را همراه با ۱ قاشق غذا خوری روغن داخل یک کاسه متوسط بریزید. سپس مارچوبه‌های آغشته به روغن را روی پیتزا پراکنده کنید. پنیر پارمیسان را روی آن بپاشید سپس نمک و فلفل روی آن بپاشید. پیتزا را به مدت ۱۸ دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته شده و مارچوبه‌ها نرم شوند. سپس از فر خارج کرده و روی آن باقیمانده پیاز را بریزید و برش زده، سرو کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر