یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پخت کاچی و آش خشکبار همدان

دو غذای سنتی و بسیار خوشمزه ی مردم همدان را در این پست به صورت جداگانه به شما آموزش میدهیم. آش کاچی و آش خشکبار .

کاچی

عکس, آموزش پخت کاچی و آش خشکبار همدان

مواد لازم برای ۶ نفر(شما میتوانید برای غلیظ تر شدن این آش به آن برنج نیز اضافه کنید.)

گردو خرد شده به میزان لازم ……….. ۳ قاشق غذاخوری روغن

۲ پیمانه بلغور گندم …………….. ۲ حبه سیر …………… پونه خشک به میزان لازم

کشک به میزان لازم ……………… نمک و روغن حیوانی به میزان لازم

آموزش:
ابتدا بلغور را چند بار شسته تا کاملا تمیز شود. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و بلغور گندم را همراه ۵ الی ۶ پیمانه آب داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و صبر کنید تا آب جوش بیاید. پوست سیر ها را بگیرید و همراه دو قاشق غذاخوری روغن به قابلمه حاوی بلغور گندم اضافه کنید. بعد از اینکه آب قابلمه جوش آمد شعله را کم کنید و اجازه دهید آش به مدت دو ساعت روی حرارت کم بپزد.سیر های داخل آش را با کمک قاشق له کنید و مقداری نمک به آش اضافه کنید. آش را به ظرف سرو مورد نظر منتقل کرده و روی آن را به دلخواه با کشک، پونه تفت داده شده، گردو و کمی روغن حیوانی تزئین کنید.

آش خشکبار همدان برای ۶ نفر

عکس, آموزش پخت کاچی و آش خشکبار همدان

مواد لازم

یک دوم پیمانه از مواد زیر :

عدس ، برگه هلو ، آلبالو خشک شده ، برگه زردآلو ، آلوی ترش خشک شده،

یک پیمانه از مواد زیر :

نخود ، لوبیا

۲۰۰ گرم گوشت …………………. ۴۰۰ گرم رشته آش ……………… ۵۰۰ گرم سبزی آش

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه ……………

مواد زیر به میزان لازم و سلیقه شما :

.نمک، فلفل و زردچوبه ، آب گوشت ، شیره انگور، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ(درصورتی که به شیره علاقه ندارید می توانید شکر را با سرکه مخلوط کرده و به آش اضافه کنید.)

ابتدا نخود، لوبیا و عدس را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندبار آب آن را عوض کنید. خشکبار را نیز در آب خیس کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و گوشت، پیاز، حبوبات، آب قلم، آب، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید. صبر کنید تا آب جوش آید، سپس حرارت را کم کرده و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید مواد و حبوبات به آرامی پخته شوند.

هر چند دقیقه یکبار آش را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی آش کاملا جا افتاد، در بیست دقیقه آخر، رشته آش، سبزی آش و خشکبار را به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا رشته ها کاملا پخته شوند. سپس سرکه و شیره را در مرحله آخر اضافه کنید و بعد از ده دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و آش خود را با پیازداغ، نعناع داغ و سیر داغ تزئین و سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر