یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش پرورش مرغ گوشتی و میزان در آمد آن

عکس, آموزش پرورش مرغ گوشتی و میزان در آمد آن

پرورش مرغ گوشتی می تواند یک کسب و کار عالی باشد اگر از تجارب دیگران استفاده کرده و بی گدار به آب نزنید. برای شروع پرورش مرغ گوشتی ابتدای امر یک طرح توجیهی برای خود داشته باشید و همه ی برآوردها را روی کاغذ بیاورید و به صورت نسبی مقدار هزینه ها و سود را به دست آورید با این کار تا حدودی استرس و اضطراب این موضوع را در خود حل می کنید و سپس مدیریت شده و با فکر جلو بروید.ما در اینجا امکانات اولیه راه اندازی سالن را به صورت کامل توضیح می دهیم.

-برای پرورش مرغ گوشتی نیاز به زمینی در خارج از شهر و یا روستا دارید.

-زمین انتخاب شده ی شما باید ۲ کیلومتر از مرغداری های دیگر فاصله داشته باشد.

در فضای ۱۰۰ متری می توانید ۱۰۰۰مرغ گوشتی پرورش دهید.

-گرفتن مجوز ها از سازمان های مختلف مثل اداره بهداشت

-مشورت و مذاکره با کارشناسان خبره

-ساخت سالن های پرورش به سمت شرقی و غربی باشد.

-جهت وزیدن باد و نور خورشید را در نظر بگیرید.

-اگر منطقه ی شما سردسیری است باید از سیستم های گرمایشی مثل هیتر استفاده کنید.

-اگر منطقه ی شما گرمسیری است از سیستم های خنک کننده مثل کولر استفاده کنید.

-تهیه آبخوری و دانه خوری با فاصله های مناسب

-تهیه دان مرغوب مثل ذرت، گندم، که لازم به ذکر است یک جوجه ی یک روز به ۵ کیلوگرم دانه ی مرغوب نیاز دارد تا به مرحله کتارگاه و وزن ۲۵۰۰ گرمی برسد.

-تهیه میکسر برای آسیاب و مخلوط کردن دانه ها که به صرفه تر باشد.

-ساخت و یا تهیه ی قفس های مناسب برای پرورش مرغ ها تقسیم بندی آنها

تهیه بستر و محیط کاملا ضدعفونی شده و بهداشتی

-استخدام کارگر

-تهیه و خرید جوجه های سالم از فروشگاه های معتبر

نکته:موضوع بسیار خطرناکی که یک مرغداری را درگیر خسارت می کند بهداشت محیط می باشد که اگر شما نکات بهداشتی را در محیط و اطراف مرغ های گوشتی رعایت کنید بدون شک هرگز دچار آسیب های مالی نخواهید شد.

هزینه ی پرورش مرغ گوشتی:جهت برآورد هزینه هایی مثل تامین زمین، ساخت و سازهای داخلی، هزینه های برق و آب، تامین دان و مواد اولیه، حقوق و دستمزد کارگران بر طبق شرایط و موقعیت الان بازار ، نمی توان به صورت دقیق و حساب شده تعیین گردد پس ما از پرداختن به این موضوع در اینجا خودداری می کنیم.

سود پرورش مرغ گوشتی:در پرورش و تکثیر مرغ گوشتی علاوه بر رساندن مرغ ها به وزن ۲۵۰۰ گرم پس از ۴۲ روز و کسب درامد از طریق کشتارگاه نیز می توان با فروش کود حاصل از ان نیز کسب درآمد کرد و برای به دست آوردن میزان سود خالص در طرح توجیهی خود نیاز است کل هزینه ها را از مقدار فروش کسر تا به رقم مورد نظر خود دست پیدا کرد.نکته:پرورش دهنده مرغ گوشتی نسبت به بقیه پرورش دهندگان پرندگان و گروه ماکیان استرسی برای فروش محصول خود ندارد چون نیاز مردم و بازار همیشگی است .نکته:تاکید کارشناسان تیم مسترپت بر این است که یک پرورش دهنده باید تمام جنبه های آموزش مرتبط با نوع پرورشی خود را به صورت حرفه ای ببیند.نکته:اگر تجربه ی کافی در این زمینه ندارید با تعداد کم شروع کنید تا به زیر و بم کار کاملا آشنا شوید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر