یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پیتزای جدید با کدو سبز و سیر

عکس, آموزش پیتزای جدید با کدو سبز و سیر

برای درست کردن این پیتزای جدید شما به کدو سبزهای تازه نیاز دارید. نخست سیر را با کدو سبز های خود ترکیب کنید. یک قاشق چای خوری نمک زده و ظرف را تکان دهید تا حسابی نمک و سیر و کدو سبزها ترکیب شوند.

بعد آنها را به یک صافی منتقل کنید و روی کاسه‌ای بگذارید تا آب‌شان چکه‌چکه گرفته شود. نیم ساعت برای این کار کافی است.

سپس با دست کدو سبزها را فشار دهید تا آب اضافه نیز جدا شود و آن را به یک بشقاب با کفیِ دستمال کاغذی منتقل کنید و کنار بگذارید تا آماده برای استفاده باشد.دمای اجاق را بین ۲۶۰ تا ۲۹۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید و بگذارید برای ۴۵ دقیقه همان‌طور بماند. شلف اجاق را باید ۱۵ سانتی‌متر زیر شعله سقفی قرار دهید و یک سینی یا ورق فلزی مخصوص پخت پیتزا را روی آن قرار دهید.

یک چهارم از خمیر را روی تخته مسطحی بگذارید و با وردنه صاف کنید طوری که مربعی ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متری تشکیل شود و کناره‌های آن ۳ سانتی‌متر ضخیم‌تر از مرکز باشند. سپس آن را با تا کردن گوشه‌ها و کشیدنِ آرام تبدیل به یک دایره ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متری کنید.

شعله اجاق را به حداکثر برسانید. یک چهارم موزارلا و پنیر پیتزا را روی نان بریزید و به دنبال آن، حلقه‌های لیمو، یک چهارم کدو سبز، یک چهارم پنیر فتا، و یک چهارم سیرهای برش خورده را. با نمک آن را طعم‌دار کنید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سطحش بریزید.

پیتزا را به سینی یا صفحه فلزی داخل اجاق (که کاملا داغ شده) منتقل کنید و در صورت لزوم حین پخت آن را بچرخانید تا زمانی که لبه‌ها کاملا پف کنند و زیر آن ترد شود، در مجموع ۳ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد. پیتزا را با کاردک بیرون آورید و ۱ دقیقه کنار بگذارید.روی پیتزا را با پیازچه تزئین کنید و غذایتان را سرو نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر