یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پیتزای ناپلی و آموزش خمیر آن

عکس, آموزش پیتزای ناپلی و آموزش خمیر آن

پیتزا ناپولی را می توان به شیوه های مختلف درست کرد اما ما در این پست روش خوشمزه تر آن را به شما آموزش میدهیم که نیاز به گوجه فرنگی و برگ ریجان و سایر مخلفات پیتزا دارد. شما برای پختن این غذا به مواد زیر نیاز دارید :

پنیر موتزارلای تازه دویست گرم  ………………….نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن زیتون یک قاشق سوپ خوری…………………… گوجه فرنگی رسیده پنج تا شش عدد

برگ ریحان به مقدار لازم

نحست خمیر پیتزا را آماده کنید( آموزش خمیر پیتزا در انتهای همین آموزش برای شما قرار داده شده است ) یا از خمیرهای آماده استفاده نمایید. گوجه فرنگی های خرد شده را با مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون مزه دار کنید در مرحله ی بعدی سینی را چرب کنید و خمیر را به قطر دو الی سه میلی متر بازکنید و با کاتر گرد ده سانتی متری برش بزنید و در سینی مخصوص پیتزا قرار دهید و از مخلوط گوجه فرنگی ، روی خمیرها بریزید.

سپس حلقه های پنیر را روی آن ها بچینید و در گام بعدی سینی را پانزده تا بیست دقیقه در طبقه وسط فری که از پانزده دقیقه قبل ، روی حرارت دویست درجه سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید تا پیتزا طلایی و پنیر ذوب شود و در گام آخر پیتزا را از فر خارج کرده و روی آن ها را با برگ ریحان تزیین و سرو کنید.

مواد لازم برای خمیر ۴ پیتزا

آرد نان فانتزی ۳ پیمانه (۳۹۰ گرم)
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب جوشیده هم دمای محیط حدودا ۲۵۰ گرم (۱ پیمانه)
روغن زیتون یا روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا نیاز نیست که خمیر مایه را به صورت جداگانه عمل بیاوریم، اما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم. در ادامه دو سوم از آب را به همراه شکر و خمیر مایه داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم.

مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روغن را به همراه نمک اضافه می کنیم و کمی مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

در صورتی که خمیر سفت و خشک بود، آب را به صورت کنترل شده کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت خمیر نرم شود. این خمیر در پایان باید کمی چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از اندازه خشک و سفت باشد.

پس از اینکه خمیر کمی چسبندگی داشت، آنرا به سطح کار منتقل می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا سطح خمیر سیقلی و یکدست شود. در ادامه یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم، سپس دستانمان را چرب می کنیم.

خمیر را به یک چونه بزرگ تبدیل می کنیم. در ادامه خمیر چونه گرفته را درون کاسه قرار می دهیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم. خمیر را در فضای محیط به مدت یک ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا از کاسه خارج می کنیم، سپس روی سطح کار آردپاشی می کنیم. در ادامه خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر به طور کامل گرفته شود.

پس از اینکه هوای اضافی خمیر را گرفتیم، آنرا به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می کنیم. در ادامه چونه ها را روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه چونه ها را با وردنه باز می کنیم و هر کدام را درون یک قالب پیتزا قرار می دهیم. برای اینکه خمیر خیلی پف نکند، با چنگال سطح خمیر را سوراخ می کنیم. در ادامه سس، پنیر پیتزا و تاپینگ دلخواه خود را روی خمیر قرار می دهیم.توجه داشته باشید که این خمیر نیازی به پخت جداگانه ندارد و می توانیم آنرا به همراه مواد به صورت یکباره درون فر قرار دهیم. فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که فر را باید با بالاترین حرارت ممکن روشن کنیم تا به خوبی گرم شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر